2 februari

Oj oj oj, ute fortsätter snön att vräka ner. När ska det ta slut och när ska våren komma?

Mitt mående idag har inte varit på topp... Jag var riktigt trött och hängig imorse när min väckarklocka på mobilen ringde. Det signalen är brutal och ska bytas omgående. Att vakna av världens skrik i örat är inte jättegött om man säger så...

Pga trötthet och snålhet fick det idag bli bussen till skolan. Det är något som jag nu i efterhand är väldigt glad över. Jag var så trött på väg till skolan, att sitta och köra bil hade varit livsfarligt.
Till skolan kom jag försent. Köer och dåligt väglag var orsaken till detta. Jag missade dock ingenting alls. Klassen hade bara suttit och tjötat i de tjugo minutrarna som jag missat.

Lektionen blev ganska så lugn trots att det var fysik. Vi hade mycket genomgång och för en gång skull fattade man direkt vad det handlade om. Fysiken känns mer och mer logisk faktiskt...
Under lektionens gång blev mitt mående inte dirket bättre. Halsen började göra ont och jag kände mig helt slut mentalt.

Lunchen var inte lätt att få i magen då min hals inte ville sammarbeta med mig...
Sista lektionen för dagen var, som alla andra tisdagar, monterbygge på Munkebäcksgymnasiet.
Det är inte mycket energi och kraft som krävs för dessa lektioner. Tiden går oftast väldigt fort och det beror nog mest på att man jobbar hela tiden. Att sitta i sina företag och diskutera, analysera och planera tillsammans är ganska gött...
Jag kände mig dock inte helt okej under denna lektionen. Jag småfrös lite och var riktigt trött. När klockan blev halv fyra fick vi gå hem. Med hjälp av både tåg och buss tog jag mig hemåt, det tog längre tid än vanligt men jag brydde mig inte speciellt mycket. Strax efter halv fem klev jag innanför dörren och gick och la mig direkt.
Det tog inte många minuter innan jag somnade.

Två och en halv timme senare vaknade jag upp av att magen ville ha mat. Halsen hade under min sömn blivit ännu värre och febern hade kommit som ett brev på posten.

Nu ligger jag insvept i en varm och go filt i mitt rum. Mys.

Det värsta med detta är att jag absolut inte kan vara hemma imorgon. Att missa fysiklektionen går bara inte! Det är en viktig lektion som jag måste befinna mig på.
Bit ihop och kör! :)

Glass och ett varmt bad nu kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0