20/2

God kväll!

Tiden rinner iväg och jag har knappt hunnit reagera på att det redan är helg och att lovet nästan är slut. Sedan jag skrev här sist har det inte hänt speciellt mycket annorlunda, jag har varit på jobbet, skottat snö och degat framför datorn.

Natten som var blev lite konstig. Jag lyckades somna framför datorn igårkväll och när det väl var dags att sova så gick det inte. Jag fick underhålla mig med att titta på tv väldigt längre. Tilllslut lyckades jag somna gott... 2 timmars sömn hann jag få innan jag vaknade och var pigg. Hur det gick till vet jag inte, det är inte varje dag jag vaknar av mig själv klockan halv sju!

Drygt en halvtimme senare ringde min arbetskamrat och frågade om jag kunde jobba för honom. Tyvärr hade det betytt att jag skulle behöva göra mig klar och åka till Kungälv på en kvart. Det gick inte ihop och jag fick tyvärr meddela att jag inte kunde jobba. Det var självklart lite tråkigt, hade han ringt en stund tidigare så hade det fungerat men denna gång gick det inte. Efter telefonsamtalet och två timmars tvtittande somnade jag om. Jag fick dock inte sova länge... Halv tio ringde mobilen; Herrmatchen var inställd!
Lite dator och tv hann jag med innan jag begav mif ut i snön för att skotta! Tjena va det var jobbigt! Mobilen ringde ännu en gång; Dammatchen var inställd! Wiho tänkte jag som inte alls var sugen på något som hade med innebandy att göra...

Min dag var räddad, riktigt gött att det inte blev någon match alls :D
Jag packade ihop mina saker och flyttade sedan hem till min familj igen. Tiden som katt- och husvakt var slut för denna gång.


Framåt eftermiddagen fick jag ett telefonsamtal från en annan arbetskamrat. Hon frågade om jag kunde ta hennes pass imorgon, 9.45-18.15. Tyvärr har jag träning med mina småbarn på eftermiddagen. Jag sa dock att jag kunde jobba till 16.30...

Så, imorgon är det ännu en gång dags att åka och jobba. Det är väldigt goa pengar som kommer om lite mindre än en månad, 100% OB-tillägg på söndagar liksom! Det är inte helt fel ;)

Jag trodde att det skulle bli en ledig helg, men så blev det självklart inte... Blandade känslor! Har liksom jobbat 7 dagar i sträck, varit ledig en dag och nu ledig en dag innan det är dags att jobba igen... Lite segt faktiskt!

På måndag börjar dessutom skolan igen... Tiden går för fort!

Vad som händer resten av denna kväll vet jag inte riktigt. Misstänker dock att jag kommer spendera mycket tid framför datorn, behöver plugga lite...

Trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: G.

Vi tackar och bockar för fint hus, glad katt och effektiv skottning!:-)



Vi hörs och ses!

Kram!!

2010-02-21 @ 11:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0