22 februari

Kvällen är kommen och jag kan pusta ut...

Att komma tillbaka till skolan efter en veckas lov var inga problem alls. Trots att jag kände mig helt slut inombords så bet jag ihop och avklarade hela dagen. Okej, det var inte så jobbigt då vi under eftermiddagslektionen endast fick en uppgift att göra. Jag hade kunnat lämna skolan redan vi två-tiden, men trots det valde jag att sitta kvar och tjöta med Carro och Adam. Drygt en vecka har vi varit ifrån varandra och det märktes lite smått, mycket flams och trams hann vi med.

Strax efter fyra lämnade jag skolan för att bege mig till jobbet istället. De få timmarna jag jobbade idag var ganska så lugna. Det var inte mycket att göra, vilket jag är väldigt glad över.
Förra veckan fick vi en ny arbetskamrat och idag skulle jag och denna tjej stänga. Jag fick allt ansvar och det kändes lite konstigt. Helt plötsligt var det jag som skulle se till så att allt blev rätt, jag som skulle larma osv. Det var första gången jag gjorde detta helt ensam, men det gick väldigt bra ändå. Vi fick gjort det som skulle göras och stängt i tid.

Efter jobbet drog jag till Munkegärde en sväng, sista b-lagsmatchen spelades där. Det blev en 6-3 vinst och seriesegern är vår, eller er eller vad jag nu ska säga...

En halvtimme på min motionscykel och lite tv tittande har jag hunnit med sedan jag kom hem. Ganska snart hade jag tänkt knapra några voltaren och bädda ner mig under täcket. Min höft gör riktigt ont och jag vet inte varför. Det har varit såhär i snart två veckor... Hoppas att det går över snart :)

Imorgon är det en ny dag, en dag som jag misstänker kommer bli ganska så okej. Fysikläraren kommer inte komma på morgondagens lektion, vi kommer istället ha en vikarie och dessutom får vi välja om vi vill plugga fysik eller repetera lite inför matteprovet på onsdag. Vad jag kommer göra vet jag fortfarande inte. Kanske det blir en blandning...
Eftermiddagen kommer spenderas på Munkebäcksgymnasiet; monterbyggarkursen. Det går framåt och snart är vår monter helt klar. Vad vi kommer göra imorgon är en bra fråga...

Nu ska jag se till att göra lite nytta här i mitt rum.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0