27 februari

Om en liten stund övergår denna dag till en ny...

God kväll gott folk.
Jag har sagt det så många gånger innan, men tiden springer verkligen iväg!

Igår hade jag en slapp dag i skolan. Vi startade klockan 8.00 med svenska där det var debattskrivning för hela slanten. Mycket facebook "råkade" det också bli ;)
Eftermiddagen i skolan blev kort, vi hade som uppgift att skriva ett personligt brev. När det var godkänt och inlämnat fick man dra hem. Jag var klar redan vid två och fick då lämna skolan.
Det kanske låter gött, men jag tyckte faktiskt inte det. En massa dötid fick jag då jag skulle börja jobba klockan 17. En stund i stan blev det innan jag drog till jobbet. Strax innan halv fyra var jag där, redo för att slappa en lång stund innan det var dags för lite slit.
Till min förvåning fick jag frågan om jag inte kunde börja redan klockan 16 istället då det var så mycket att göra och det bara var två andra som jobbade de. Självklart tackade jag ja till detta erbjudande.

Arbetsdagen blev riktigt jobbig! Det var fullt ös hela kvällen. Mycket att göra och när jag lämnade stället var jag helt slut. Trots min trötthet lyckades jag stanna uppe lite för länge på kvällen. Klockan tickade på och jag insåg tyvärr detta lite för sent. Strax efter ett la jag mig i sängen och inväntade att ögonen skulle stängas. Att sova var dock lättare sagt än gjort. En del program hann jag se på tv innan jag tillslut somnade.

Imorse när klockan ringde vid halv sju fattade jag ingenting. Jag blev irriterad på att något lät, att det var väckarklockan kopplade jag inte riktigt.
Trött som aldrig förr begav jag mig iväg till jobbet. Rutorna åkte stundtals ner ihop om att göra mig lite piggare. Tyvärr hjälpte detta inte alls...

Jag var rädd för att dagen skulle bli jobbig, men när jag var framme på jobbet kom den där extra energin fram och jag lyckades genomföra mina 4,5 timmar utan problem.
Efter jobbet åkte jag till styrelsemötet som redan pågått ett par timmar.

När jag kom hem somnade jag gott.
Framåt eftermiddagen åkte vi över till fel sida älven för att äta mat hos moster. Det var trevligt. Kusinen sminkade och fixade mitt hår. Det var tur att polisen inte stoppade mig när jag körde hem, jag såg förjävlig ut ;) Kusinen hade roligt och det tycker jag är huvudsaken, att jag tvättade bort sminket så fort jag kunde när jag kom hem behöver hon aldrig få veta... ;)

Ganska snart ska jag börja packa väskan inför morgondagen. Det är dags för säsongens sista seriematch. Örebro är det som ska få sig ett besök av oss.
Bussen går kl.7.30, vilket innebär att jag kommer behöva gå upp tidigt ännu en dag. Tur att vi ska åka buss, förhoppningsvis kanske jag kan få en stunds sömn då...

Ska jag få sova något inatt så tror jag att det är dags för mig att börja fundera på att sova...
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0