Slut på måndagen

Dagen börjar lida mot sitt slut och jag tänkte ganska snart gå och lägga mig.

Efter att jag publicerat den förra inlägget tidigare idag somnade jag gott på bänken. Att hålla ögonen öppna gick verkligen inte.
Två timmars sömn hann jag få innan lektionen helt plötsligt var slut och jag skulle bege mig från Lindholmen till Torslanda.

I Torslanda var jag lite nervös. På schemat stod det Svenska B och prov. Provet skulle handla om de romaner från realismen som vi valt att läsa. Mer än så visste vi inte. Det kändes lite skumt och jobbigt att inte veta om man skulle plugga på något.
När provet väl satte igång så kunde jag andas ut. Det var ju inga problem alls. Tre frågor i olika betygsnivåer skulle besvaras. Självklart behövde man inte svara på alla. Satsade man på att få G så krävdes endast svar på en fråga, VG två frågor och MVG tre frågor.
Dessa frågor var självklart inga 1X2 frågor utan alla krävde längre svar med diskussion osv.

Jag svarade på alla tre frågor och sammanlagt blev det 11 stycken A4 papper skrivna, både fram och baksida. Lite skrivkramp fick jag allt. Jag är inte riktigt van vid att skriva så mycket för hand ;)

Efter att man kände sig nöjd och provet var inlämnat så fick man gå hem. Jag lämnade skolan strax innan halv två. Att sluta tidigt var underbart.

När jag kom hem blev det lite dator innan jag slocknade.

Kvällen blev annorlunda. Det var b-lagsmatch och jag var målvakt. Det kändes skumt! Att det gick speciellt bra kan jag inte påstå, men har man aldrig tidigare stått i mål så kanske man inte ska kräva så mycket. Det är ganska gött att sitta och titta på alla bollmärken och trycka lite på det feta blåmärket som jag fick i handen och på tummen.

Det ska göra lite ont att hålla på med sport. Jag har några riktigt goa blåmärken från matchen igår. Ett av dem sitter tyvärr på låret/skinkan och det känns när man sitter... Men det är bara att bita ihop, innebandy betyder trots allt väldigt mycket för mig. Å klarar man inte av lite smärta så kan man hålla på med schack!


Imorgon är det en ny dag och skola som väntar. Fysik och monterbygge är vad som står på schemat. Jag känner på mig att det kommer bli en bra och rolig dag.

Nu tänkte jag gå och lägga mig.
God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0