Torsdag 11/2

Det är redan torsdag, veckan har hittills gått väldigt fort!

Igår blev det en sådan där lång dag. Jag hade fullt upp hela tiden. Det var först skola 8.00-16.30, fysik och programmering stod på schemat. Direkt efter skolan åkte jag till jobbet för att avklara 3,5 timmar.

Efter skola och jobb åkte jag och träffade kassören i klubben för att hämtade upp mitt brev från förbundet innan jag drog mig till Mimershallen där träningen pågick för fullt.
Det blev en del diskussioner ang. mitt brev, några i laget hade tydligen ingen aning om vad som hänt och att jag dragit på mig en M3:a.
Jag blev själv väldigt förvånad då jag läste vad de skrivit. Det är ju knappast en M3:a! Det är väldigt snällt skrivet och jag håller med om det mesta som står där. Jag ska dock ändå skriva en egen version och skicka in innan måndag.

Dryga halvtimmen hann jag vara på träningen innan den var slut. När jag kom hem satte jag mig på sängen med datorn i mitt knä... sedan somnade jag.
Det var länge sedan jag somnade framför datorn, men igår var det tydligen dags igen. Snacka om att jag var trött.

Natten var jobbig. Jag hostade mycket och vaknade därför flera gånger. Hostmedicin hjälpte faktiskt inte... Trots detta kände jag mig pigg när väckarklockan ringde strax efter halv sju.
Att få höra att det var -20,5 grader ute var dock lite segt. 

Trots att jag var pigg så gick morgonen för fort och när klockan väl visade 7.11 lämnade jag huset... för att upptäcka att rutorna på bilen behövde skrapas. Jag tog det ganska lugnt och orkade inte bry mig så mycket. Full värme blev det hela vägen till skolan, och när klockan visade 7.59 klev jag in i klassrummet. 1 minuts marginal är kanonbra ;) haha

Dagen idag har hittills varit helt okej. Första lektionen är precis slut. Det har blivit väldigt mycket seriöst plugg, imorgon ska nämligen en rapport in och det är en fördel om det står lite på den. Jag och min grupp hann inte klart med allt, men det gör inte speciellt mycket då vi har en lektion imorgon att jobba på också.

Efter lunchen är det klassråd som gäller. Det kommer snackas mycket om friluftsdagen. Lärarna kommer tvinga oss att anmäla oss till någon av alla aktiviteter. Jag struntar fullständigt i denna dag och kommer därför inte anmäla mig. Det känns bara meningslöst, dessutom skulle det ha gjorts senast igår. Jag har varit duktig alla andra år, men i år tycker jag bara att friluftsdagen känns så meningslös....

Klassrådet håller på i en timma och efter att vi avklarat alla de diskussioner som kommer uppstå är det dags för en kort liten rast innan svenskan börjar. Svenskan är en lektion som jag just nu inte alls ser fram emot. Vi kommer börja med ett nytt moment; Argumenterande texter... Det låter sådär kul i mina öron...

Skoldagen slutar 16.30 och 17.00 ska jag befinna mig på jobbet för att avklara dagens timmar. Jag hoppas verkligen att vi kommer sluta lektionen några minuter tidigare!

20.15 är min arbetsdag slut, då beger jag mig hemåt, packar lite och flyttar iväg till Rörtången där jag ska vara katt och husvakt.

Kvällen blir nog ganska slapp, jag misstänker att jag inte kommer ha speciellt mycket energi till att göra något annat än att ligga på soffan, titta på tv och hålla på med datorn.

Imorgon är det fredag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0