Min vecka

Phuu, jag har överlevt en jobbig skolvecka...

Här har det inte blivit uppdaterat på ett par dagar, men det beror på att jag faktiskt inte haft någon tid till att skriva här. Det kanske låter konstigt, men skolan har faktiskt tagit över mitt liv. Det är först idag som jag kan pusta ut och ladda upp batterierna igen. Imorgon är det dags att börja plugga igen...

En liten kort sammanfattning på min vecka:

Måndagen var riktigt tund och stressig.

Måndagen var riktigt tung och stressig. Att ha lektion på två olika ställen på samma dag suger faktiskt! Jag var på Lindholmen på morgonen och under min 40 minuter korta lunch fick jag förflytta mig till Torslanda. Ingen lunch hann jag få, det blev ett samtal med läkaren istället. 
Varför min fot gör ont finns det några olika teorier om... 
1. Ledbandet kan vara alldeles för kort.
2. En bit av ledbandet kan ha lossnat
3. Brosk

Ja, vad som är bäst vet jag inte. Det är så tröttsamt!  

På väg hem vid halv fem var det köer på vägen. Det tog lång tid och när klockan visade på kvart i sex kom jag äntligen hem. En och en halv timmes plugg hann jag med innan det var dags att åka till träningen.
Jag var med på uppvärmingen, eftersom foten ändå är kass... Det var roligt, men ack så dålig kondition jag har.


Tisdagen var inte mycket bättre den. Fysik på Lindholmen på morgonen och monterbygge på Munkebäck under eftermiddagen.
När jag kom hem, väldigt sent då det var köer!, var det bara att sätta igång att plugga.
Pluggstunden blev dock inte så lång då det var dags för styrelsemöte i Kungälv klockan halv sju. Stundtals trodde jag att mötet aldrig skulle ta slut, men strax efter kvart i tio lämnade vi äntligen lokalen.
Väl hemma igen var jag helt död och slocknade ganska så snabbt...

Onsdagar brukar i vanliga fall vara ganska så chill, men inte denna dag. Tjena vad mycket det var att göra hela tiden. Dagen startade med en 3 h och 20 minuter lång fysiklektion på Lindholmen. Lektionen var tung då det bara var massa nya saker hela tiden. Det gällde verkligen att inte koppla bort öronen i någon minut för då fattade man verkligen ingenting!
Eftermiddagen spenderades tillsammans med Adam i sal T26 i Torslanda där det var Programmering som gällde. I vanliga fall brukar vi skratta oss igenom lektionen, men denna gång fick vi snällt hålla munnen då läraren hade genomgång för en annan klass samtidigt.
Tur att msn finns, för vi vågade faktiskt inte prata med varandra med risk för att bryta ut i världens skrattanfall... Mycket lättare att skriva till varandra då...

Efter skolan lämnade jag av Adam på Backaplan, där det även polis stod för att haffa alla fulla alkolister som befinner sig på vägen. 1 år, 6 timmar och 1 minut hann jag ha mitt körkort innan jag fick vara med om min första alkotest. Självklart klarade jag mig igenom utan problem :D haha

Jag passade på att fira detta med att köpa ett par nya byxor. Skämt å sido... Jag har på bara några få veckor lyckats göra sönder två par byxor och därför tyckte jag att det var dags att införskaffa i alla fall ett par nya.
På vägen hem åkte jag in på jobbet en sväng för att skriva på ett nytt anställningskontrakt och även snacka lite med chefen.

Hem hann jag snabbt innan det var dags att åka till träningen. Jag ville egentligen banga träningen, men bollar, skadeväskan osv stod i mitt rum. Det var bara för mig att åka dit och se glad ut. Jag hade dessutom saker att från styrelsemötet att meddela.
Mina planer med att bara stanna en stund gick åt skogen då det fanns för mycket att prata om...
Några timmars plugg hann jag med efter träningen innan jag somnade gott med svenskaboken i ansiktet...

Under torsdagen kom ångesten som en blixt från en klar himmel. Jag insåg att det var sjukt mycket att plugga på inför slutprovet i teknikutveckling och företagande som skulle vara på fredagen. Jag skulle behöva lite mer tid. Min lunch, som var 2,5 timmar lång, fick bli en lång pluggstund. Hjärnan fylldes med massa saker om rättigheter, varumärkesskydd osv osv osv... Det som gicks igenom på fysiklektionen under morgonen var som bortblåst.
Eftermiddagen blev ganska så chill. Jag och Adam jobbade med vårt UF-företag. Jag gjorde om loggan då jag redan tröttnat på den gamla.
Den nya är i alla fall mycket snyggare! Efter en timma släppte läraren oss. Jag hämtade upp lillebrorsan innan jag drog mig hemåt. Att sluta två timmar tidigare är aldrig helt fel ;)

Eftermiddagen och kvällen gick till att plugga inför slutprovet. Jag nöjde mig ganska fort och övergick istället till matten. Storebrorsan hjälpte mig riktigt mycket och det är jag väldigt tacksam för! Tack Peter

Och så var det då äntligen fredag, en dag som jag både längtade och inte längtade efter. Fredagar är den dag då klassen är minst fokuserad. Det är alltid tramsigt och flamsigt i klassrummet och det blir faktiskt inte speciellt mycket gjort. Första lektionen som var företagsekonomi blev chill. Facebook, film och musik underhöll hela klassen. Chill att starta dagen så ;)

Efter världes äckligaste mat var det dags för prov...
Provet var värsta lätt och efter en och en halv timme lämnade jag klassrummet. Denna vecka skolvecka slutade ganska okej helt enkelt.

När jag kom hem gjordes matchprogrammet inför morgondagen, samt laguppställningen i IDA. Nu ska jag ta mig en välbehövlig paus från allt. En stund framför tvn får det allt bli. Jag behöver vila hjärnan...


Kramis

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0