Tisdag, träningsvärk och plugg

Drygt 24 timmar har gått sedan min första riktiga träning efter operationen slutade, och jag kan inget annat än att skratta och le. Min fot ligger fortfarande kvar på samma linje som den gjorde innan träningen, dvs den gör lite ont, men det har absolut inte blivit värre av att jag valde att träna! :)
Jag skulle nog faktiskt vilja påstå att foten känns bättre och mer rörlig. Det kanske är så att ledbandet är för kort och behöver töjas ut lite...

Min dag idag har varit bra. Jag startade som vanligt med att gå upp när väckarklockan ringde klockan 6.40. Det var dock en kamp. Att jag inte tränat på länge kändes i kroppen. Det var länge sedan jag hade sån här träningsvärk!!! Men träningsvärk är trots allt ganska gött att ha, lite sådär mysigt tycker jag :P

Strax efter sju satt jag och storebrorsan i bilen, redo att åka till Lindholmen.
Dagens första lektion var fysik. Vi laborerade och hade oss. Det var inte speciellt lätt när utrustningen inte fungerade. Klart som sjutton att vi tex inte kunde räkna ut magnetiska flödestätheten i en spole när det var någon som bränt den. Det var som sagt lite svårt... Ungefär sådär var det för alla i klassen. Det var alltid något som krånglade, läraren var måttligt glad ;)

Vi fick sluta en och en halv timma tidigare. Jag, Carro och Adam valde att åka in till Nordstan för att spendera lite pengar. Jag fick dock inte spenderat ett öre, stolt! :D
Sista lektionen för dagen var på Munkebäcksgymnasiet, monterbyggarkursen. Jag, Carro och Adam gjorde om vår logga för 4:e gången. Nu blir det däremot inga ändringar alls! Vi är riktigt nöjda och till och med läraren berömde oss får designen! :)

Vi fick planerat vår monter, gjort ett collage, en planritning och dessutom kollat upp lite material som måste köpas in.

Halv fyra var det dags att gå hem.
När jag kom hem blev det seriöst fysikplugg... i typ en kvart... Jag orkade inte längre och valde att följa med mamma och handla.
Tro nu inte att jag inte har pluggat! Det blev allt mycket plugg när jag kom hem igen, och nu tror jag nog faktiskt att provet imorgon kommer gå ganska bra... men allt kan hända...

Nu ska jag avrunda denna dag med en film.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0