Kära Dagbok

Jag tror att de flesta tjejer har haft en dagbok någon gång, många när de var ganska mycket yngre. Men jag har alltid fortsatt att skriva dagbok även nu när jag är äldre och inte just för skrivandes skull utan mer för att alltid kunna titta tillbaka när man blir äldre på hur man var som person just det året eller vad jag hade för drömmar och förhoppningar när jag var 17 och så. För att det är lätt nu att se tillbaka några år och fortfarande antagligen kunna komma ihåg vad jag ville och hur jag var och vilka jag umgicks med. Men om 30 år är det nog inte lika självklart att man kommer ihåg det.

Men nu när jag vaknade på morgonen så kom jag på att jag nog inte har skrivit mer än 1 sida i Dagboken det senaste året. Istället har den fyllts med inköpslistor till storhandling varje söndag, saker som ska inhandlas på Ikea, månadsbudget, recept och dylikt.

Tråkigt men sant, och jag tror att anledningen är att det för det mesta känns som att det är samma dag ut och dag in och att det inte finns något att skriva om. Ändå så har det hänt ganska mycket i mitt liv det senaste året, men tydligen så tror jag nu för tiden att jag kommer komma ihåg hur det var när jag var 19 år när jag är 60, Jag hoppas på det i alla fall.

Hur är det med er skriver ni fortfarande dagbok eller vad det något ni slutade med när ni blev coola och började i högstadiet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0