Magsjuk

Snö, snö bara massa snö!

Imorse mådde jag skit! Jag var yr och mådde lite småilla. Trots detta hoppade jag på cykeln för att cykla till skolan. Det var typ snorhalt! Håret frös dessutom till is. Redan på väg till skolan kände jag att allt inte var helt okej. Jag var varm och var klädd i linne och en tjockare tröja som inte var stängd.
Föreläsningen startade och jag trodde att mitt liv var över. Illamående & yrsel! Efter en timma fick jag nog och valde att bege mig hemåt istället.
Cykellåset hade frys sönder och bromsarna var fast frysta! Japp, det var en trevlig cykeltur hem. Lägger man dessutom till ett jäkla illamående och en yrsel på detta så blev allt mycket mer spännande. Jag är i alla fall glad att jag kom hem levande.

Efter att ha både spytt och svimmat så somnade jag gott på sängen. Resten av eftermiddagen fortsatte och jag bara låg under min filt och tyckte synd om mig själv.
Jag fick i mig lite mat och energinivån i kroppen steg. Jag var dock fortfarande helt slut och sov därför några timmar till.
Framåt kvällen fick jag i mig mer mat och även lite glögg. Det kändes bra och nu hoppas jag att maten får stanna kvar i min mage.
Imorgon måste jag till skolan och därför hoppas jag att mitt mående är bra!
Cykeln är förmodligen använd för sista gången i år. Det var lite för halt för att cykla idag. Det är onödigt att chansa, vill inte vurpa och slå halvt ihjäl mig!

Imorgon ska det komma mer snö...
God natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker du det är smart att åka till skolan om du är magsjuk? Tänk lite! Tycker synd om alla som du smittar ner

2010-11-25 @ 12:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0