Paus

Nationalekonomi är en tung kurs. Jag och kursen går verkligen inte ihop. Det är inte mycket som vill fastna i min hjärna. Jag försöker plugga så mycket jag bara kan, men det är alltid något som distraherar mig. Är det inte facebook (som jag verkligen är beroende av) så är det mobilen som låter.

Imorse när jag vaknade upp kände jag för att förändra allt. Jag ville ha ett slut på detta beroende som jag har. Det var då jag tog beslutet. Facebook ska försvinna från mitt liv ett tag och mobilen ska stängas av. Det kändes till en början som ett stort steg att ta, men ju längre tid det gått desto bättre känns det.

Jag måste satsa på mina studier och det är därför jag valt att göra så här. Skolan måste gå i första hand!

För ungefär en halvtimma sedan avaktiverade jag min facebook och när klockan passerat 18.00 kommer min mobil stängas av.

På lördag har jag tenta och jag behöver som sagt plugga fram tills dess.
Jag hoppas att alla har förståelse för detta. Jag måste göra det som känns bäst för mig själv.

Ha nu en underbar vecka så hörs vi en annan dag.
Kram

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du har väl mobilen på någon gång under dagarna?

Grymt duktig måste jag säga, själv har man spenderat 2 timmar framför facebook och en timma med mobilen i näven... Klokt val!

2010-11-30 @ 18:18:48
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Malin

Matilda, jag sa ju till dig att lämna facebook!

Tycker du att min mobil ska vara igång? ;)



Jag är helt övertygad om att detta är bäst för mig. Den här kursen är helt åt helvete...

2010-11-30 @ 18:40:20
URL: http://malinnr15.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tror svenska folket är mer beroende av facebook än kaffe, dock är kaffe fortfarande min svaghet och det tar inte lika mycket tid som facebook (:



Ja, det tycker jag verkligen! Så att man vet att du lever!



Vore nog bäst för oss alla. Men pluggpauserna med facebook, mobilen, träning, mat, kaffe osv är så himla mycket roligare :(

2010-11-30 @ 20:12:16
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är beroende av både facebook och kaffe ;)

Ääh, tror du att jag är död så kan du ju alltid ta en promenad hit, det är ju trots allt bara några hundra meter :P



Jag måste berätta en rolig grej nästa gång vi träffas! :D

2010-11-30 @ 21:30:06
URL: http://malinnr15.blogg.se/
Postat av: Hemlig Beundrare

Hej :)

Förstår att du måste satsa på skolan och avaktiverar Facebook. Men hoppas verkligen inte att du kommer sluta blogga! Dagens höjdpunkt för mig är när jag ser att du publicerat ett nytt inlägg. Känns som ljuset tänds och mitt hjärta får nytt liv.

Jag vet att det är riktigt töntigt att känna så av ett inlägg från en person jag inte ens känner. jag kan inte förklara det men på något konstigt sätt får du mig och må bra och ger mig motivation till att ordna upp mitt eget liv.

Du tar verkligen upp ämnen som berör mig och som jag kan relatera till. Att veta att det finns fler som har samma värderingar som sig själv får mig o må underbart. Jag är inte längre ensam i mörkret utan du är min mystiska ledstjärna. Inläggen "Första kyssen" och "Att bli respekterad" kände jag igen mig själv i så mycket. Vill bara tacka dig och hoppas inte det här inlägget blev för smörigt. Jag vill bara berätta för dig att det finns personer som verkligen berörs av det du skriver och att du ha en talang som inte ska behövas gå till spillo.

Jag vill avsluta med att säga att jag tycker väldigt bra om din blogg, hoppas att jag får ett svar inom snar framtid!



<3

2010-12-01 @ 19:25:32
Postat av: Malin

Till "Hemlig beundrare"

Jag kan härmed med att meddela att bloggpausen är över!

Din kommentar glädjer mig. Det är roligt och underbart att veta att det jag skriver är omtyckt och att det faktiskt finns personer som uppskattar mina inlägg.

Det betyder mycket för mig att du mår bra av mina inlägg.

Tack för dina fina ord!

2010-12-02 @ 00:38:09
URL: http://malinnr15.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0