Skola och tvätthög likt Mount everest!

Ny vecka & nya möjligheter!

Måndagen är kommen och jag har en lång skolvecka framför mig. Okej jag kanske ljög lite. Det är en lugnare vecka denna vecka, är till och med ledig på torsdag. Det är lyx!

Imorse hade jag inga som helst problem att gå upp! Livet kändes underbart och efter en snabb dusch kände jag mig redo för att möta dagens alla hinder. Dagens första föreläsning skulle hålla på klockan 9.00-11.45, men redan vid halv elva var vi klara med mer än hälften av allt som vi skulle gå igenom och därför tyckte föreläsaren att vi lika gärna kunde sluta tidigare och ta resten på eftermiddagen istället.
Jag tyckte det var en underbart bra idé och cyklade glatt hem.

Tvätthögen hade vuxit sig stor som Mount everest och jag hade tvätt-tid bokad på eftermiddagen. Jag valde därför att förbereda allt innan!
Lite plugg hann jag också med innan det var dags att cykla tillbaka till skolan för dagens andra föreläsning. 13.15-16.00 skulle denna hålla på, men redan klockan 15.03 var jag hemma i lägenheten igen. Vi var ganska effektiva, och för en gång skull fattade man vad föreläsningarna handlade om!
Tvätten tog jag hand om direkt. Väldigt många maskiner blev det och torkade dåligt gjorde det.
Det var först 6 timmar senare som jag hämtade upp det sista. Tyvär var det inte helt torrt, men det är smällar man får ta.

Eftermiddagen och kvällen har mest gått till att plugga och läsa bloggar.
Imorgon är det tisdag och jag ska återigen till skolan. En sväng till gymmet för att träna lite ska också hinnas med.

Nu är det dags att se på Pensionärsjävlar!
Har man inte kanal fem så får man titta på nätet istället.

Vi hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0