Tisdag 16/11

Dagen börjar sakta men säkert lida mot sitt slut...

Godkväll gott folk.
Att det är kallt ute märks ganska tydligt i lägenheten. Elementen hänger inte riktigt med, vilket gör att det stundtals är ganska kallt här inne. Imorse var det brutalt. Jag trodde seriöst att jag somnat på balkongen. Täcket fick snällt hänga med till badrummet för inte kunde jag vandra dit med den filt jag brukar. Usch va kallt det var! Värmen på vattnet var inte mycket att hänga i granen. Jag skulle kunna gissa på att det som varmast var 37 grader. Det fick helt enkelt bli en snabbdusch för min del, och tur var väl det när jag envisades med att gå upp tjugo minuter innan det var dags att cykla till skolan.

Ute var det kallt. Jag frös faktiskt lite smått på väg till skolan. Det börjar bli lite kallt att gå klädd i t-shirt och höstjacka. Jag får nog snart uppgradera mig och börja använda långärmadetröjor istället. Vinterjackan kommer inte användas än på några månader i alla fall.

Skolan och den enda föreläsningen som var idag gick bra till en början. Efter första och andra rasten lyckades jag hamna i andra tankar och tappade bort mig själv totalt. Det blev lite kaos, men jag löser detta. Inga problem liksom.

Strax innan tolv var skoldagen över och jag hoppade då på cykeln och började trampa till Giraffen. En till ljusstake införskaffades där. Hansa City fick också träffa på mig och mitt kontokort. En stjärna och våg inhandlades där.
Att komma hem efter detta var gött. Jag satte upp ljusstakarna i fönstret i mitt rum och stjärnan hamnade i köket. Nu är det jul på Riddaregatan 8B!

Eftermiddagen gick till plugget. Jag fick läst en hel del och faktiskt förstått sånt som innan varit helt obegripligt! En paus mitt i allt blev det då jag drog till gymmet. Jag hade lovat mina kompisar att vara med på ett jympa-pass, men tyvärr blev jag tvungen att avbryta detta efter endast någon minut. Foten accepterade det inte och jag valde att gå en trappa ner och träna på gymmet istället. Det var inte fyskamm, jäklar vad gött det kändes efteråt! Och detta trots att foten var blå, svart och megasvullen.
Jag orkar inte längre bry mig om den. Den ska inte få stoppa mig, träna måste jag göra!

Nu under kvällen har jag pluggat, pluggat, tittat lite på tv, pluggat lite till samt fått i mig många kommar te.
Ikväll täntke jag försöka komma i säng lite tidigare än vanligt. Imorgon är det en ny dag...

Tjao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0