Städdag!

Kvällen är ännu en gång kommen och nu ligger jag bara i min säng och väntar på att tröttheten ska komma...

Imorse hade jag egentligen planerat in att träna tidigt. Jag var ledig på hela förmiddagen och därför tyckte jag att ett spinningpass kl. 07.00 hade passat bra. Jag glömde dessvärre att ställa alarmet igår när jag gick och la mig, och när jag vaknade första gången imorse visade klockan på 07.22. Då njöt jag av värmen från sängen och utan ångest för att jag bangade träningen vände jag på huvudet och somnade om. Jag hann vakna till ungefär en gång i timman innan klockan blivit strax efter halv tio och jag kände att jag sovit klart.

Det var hur underbart som helst att bara få sova ut och kunna gå upp när jag kände för det. En perfekt start på dagen.
Jag och kusinen cyklade ganska snabbt iväg till Giraffen för att hämta vår nya dammsugare. Den förra gick sönder efter bara ett par veckor. Vi har alltså levt utan dammsugare i ungefär en och en halv månad. Trots att vi sopat hur mycket och ofta som helst så har det ändå känts ganska smutsigt.
Det kändes ganska så naturligt att sätta igång med storstädning när vi kom hem igen. Vi började i varsitt rum, Martina i köket och jag i badrummet. Den städfirman som var här och städade innan vi flyttade in måste seriöst varit sämst i hela världen på att städa. Vi skrubbade allt, väggar, golv, tak osv. Under kyl och frys ska vi inte tala om hur det såg ut. Så smutsigt kan det absolut inte bli på två och en halv månad, det är jag helt säker på!

Efter drygt två timmar blev jag tvungen att lämna lägenheten för att cykla till skolan och redovisa några saker i en friståendekurs jag läser. Det tog inte alls lång tid att fixa det, jag hade trots allt gjort klart nästan allt hemma. Så idag kunde jag inkassera 4,5 HP, hur busenkelt som helst...

Woho, nu ringer en kompis! Tillbaka snart.

Japp, sådär, 6 minuter snack med Matilda blev det.

Just de... Efter att jag gjort klart kursen cyklade jag hem igen för att fortsätta städningen. Martina höll på för fullt!
Strax efter tre, alltså efter ungefär fem timmars städande med julmusik i bakgrunden, kunde vi äntligen andas ut och inse att hela lägenheten nu luktade gott och glänste som aldrig förr.

Det kände underbart att vandra runt här inne, allt var så rent. Vi firade detta med varsin kycklingfilé och lite vin. Det har varit många och långa telefonsamtal ikväll. Tidenn har gått så extremt fort.

Jag hade egentligen planerat att sova tidigt idag, men det gick inte så bra. Jag kommer inte somna på ett par timmar i och med att jag gick upp såpass sent imorse. Vad jag ska underhålla mig med fram till att jag blir lite trött vet jag just nu inte, men det finns säker något bra att göra. Kanske ska passa på att plugga lite nu när jag ändå är pigg och uttråkad. Eller så bara jag ligger här i sängen, tittar lite på tv och bara njuter av livet.

Imorgon är det en ny dag, fast dagen har egentligen redan börjat i och med att det är efter midnatt. Jag har en del saker inplanerat, typ ett seminarium som jag inte vet om jag måste gå på, men som jag ändå ska gå på. Och så kanske det blir en tripp hem till Göteborg för att vara med på den sista innebandyträningen med Marstrands damlag.

Kungälvsposten ringde mig tidigare idag, och K(Ch)ristian tackade för alla de samtal vi haft. Ibland har jag funderat på hur mycket tid han har. 23 minuter snackade vi idag och då handlade nog ungefär 3 minuter om laget och resten om vad jag skulle göra, operationen och hur jag trivdes i Kalmar.
Det här kanske var det sista samtalet från han... vem vet...

Nä, nu ska jag inte babbla vidare här. Det håller på att spåra ur totalt och jag skriver istället bara massa gojja.

Vi hörs en annan dag istället!

God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0