9 oktober 2010

Jag har tappat greppet om dagarna. Jag vet inte längre vad det är för dag, alla ser exakt likadana ut.
Varje dag är det plugg, plugg och mera plugg. Jag längtar till den dagen kommer då jag känner att jag kan andas ut, slappna av och bara njuta av dagen.
Just nu är det mycket att göra. Jag lägger varje dag ca 12 timmar på att plugga, och tro mig, det är förbannat tungt. Jag har flera gånger kommit till det stadiet då jag bara vill ge upp, släppa allt och bara gråta.

Jag har inte ens hunnit med att tvätta denna vecka. Det har inte funnits tid till det. Tvättkorgen är full och jag har inga träningskläder att träna i. Ja, det är mycket plugg...

På tisdag ska vi ha ett seminarium och på lördag är det tenta. Jag måste helt enkelt lägga massa tid denna vecka till plugget.

Ett tag hade jag planerat in att åka hem för att kunna kolla på derbyt som är på onsdag, men det måste jag hoppa över. Studierna går i första hand och jag känner att det just nu inte är speciellt lägligt att åka hem. Det är bättre att jag stannar kvar här i Kalmar och fokuserar på plugget.
Familjen kommer och hälsar på i slutet på månaden och jag tror därför inte att jag kommer åka hem någon gång innan dess. Det är ju bara tre veckor tills jag får träffa dem.
Nästa hemresa blir nog någongång i mitten på november.

Just nu vill jag bara sova, men det kan jag glömma! Ett par timmars plugg måste jag få till innan jag kan gå och lägga mig.

Ta hand om dig!

/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0