Bara massa plugg!

Jag förstår inte hur jag orkar... Det är plugg, plugg bara massa plugg.

Fy fan vad tungt det är just nu. Jag pluggar hela dagarna, att det är lördag och helg är absolut ingen ursäkt till att inte plugga.
Tyvärr sover jag inte jättebra. Jag är trött på kvällarna, lägger mig runt midnatt och vaknar vid fem-tiden. Fem timmars sömn är vad jag får. Jag kan inte med att sova längre än så, det är massa att göra och därför lämnar jag sängen tidigt trots att jag egentligen vill sova.

Grupparbetet som ska vara klart på onsdag går framåt. Vi har inte mycket kvar att skriva, men allt ska rättas, läsas och förberedas inför seminariumet på torsdag. Vi håller på varje dag med det... Det hade varit lite härligt med någon dag ledigt, men så ser det inte ut att bli.

Jag är så trött, inte bara för att jag sover lite utan också för att det är så mycket hela tiden. Det har inte funnits tid till att varken tvätta eller gymma. Visserligen har jag varit ute och sprungit vid fem på morgonen när jag gått upp.... men jag anser inte att ~35 minuters jogging räcker. Det är inget som jag är nöjd med. Jag vill ha åtminstånde 1,5 timmar varje dag för att känna mig nöjd.
Att det är mycket hela tiden gör självklart att saker och ting påverkas. Jag är trött och känner att humöret lätt kan gå åt helt fel håll. Det är svårt att hela tiden vara motiverad och glad.

Är det såhär det är att vara student?? Fy fan...

Att min dator dessutom håller på att ge med sig gör inte saken mycket bättre. Ljudkortet har lagt av och jag kan helt enkelt inte få somna till några tvprogram på nätet. Det är så tröttsamt. Datorn har haft ett eget liv de senaste månaderna så visst kom inte detta med ljudkortet som en chock, men det är bara så störande när det väl händer.
Det är härligt att en datorn inte kostar speciellt mycket. Jag räknar med att lägga runt 4-6tusen och det är en ganska bra summa enligt mig. Hade jag haft tid och ork så skulle jag köpt datorn idag, men det har varit fullt upp så köpet för vänta tills det har lugnat ner sig lite.

Jag är även inne på att köpa en ny tv. En stooor platt-tv som ska pryda mitt rum. Där kommer lite mer pengar ryka, men det är välinvesterade pengar... Det är gött att vara student och fortfarande kunna köpa nästintill vad man vill! Jag hade aldrig pallat att samla mynt i slutet på varje månad...  och studielån kommer jag aldrig ta! Fy för att behöva betala tillbaka massa pengar senare i livet...

Nu har jag fått en paus från pluggandet, det var några välbehövliga minuter. Ögonen går i kors och jag vill egenligen bara sova, men det har jag inte tid med.
Några timmars plugg måste det bli innan jag kan gå och lägga mig.

Imorgon hoppas jag på att kunna få sova ut, i alla fall till väckarklockan ringer vid 6-tiden. Det finns ingen tid till att sova längre än så. Morgondagens lista är lång och om jag ska få gjort allt så gäller det att börja i tid.

Fy fan va trött jag är...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är alltid kul att titta på tv. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-24 @ 15:14:28
Postat av: Anonym

Det är alltid kul att titta på tv. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-24 @ 15:14:42
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0