Impulsköp och derby

I både förra och denna kursen jag läser just nu har vi pratat mycket om impulsköp. Enligt föreläsarna har innebär impulsköp bara massa dåliga saker. Hinner man inte tänka igenom beslutet riktigt noga så blir det inte bra...

Igår ringde min väckarklocka tidigt. Jag och en kompis hade bokat spinningpass klockan 07.00. Trött var bara förnamnet! Det var verkligen inte alls lätt att lämna den varma goa sängen. Hade det inte varit 4 minusgrader ute så skulle jag somnat på vägen. Det var så kallt, korkade jag bangade jackan. Jag fick helt enkelt cykla fort som bara den för att kunna komma in i värmen igen ;)

Jag var lite trögstartad, men efter en liten stund kom jag igång och kände mig lycklig. Att ha tränat klart strax efter åtta på morgonen var otroligt härligt. Det var ju lätt värt att gå upp tidigt!
Det var fortfarande morgon och jag hade hela dagen på mig att plugga. Jag hade planerat allt in i minsta detalj... men sen hände det något.
Jag har ett par dagar gått runt och funderar på innebandy. För några månader sedan hade jag tröttnat totalt på sporten. Jag sa för mig själv efter förra säsongen att det inte skulle bli något mer. Vår tid tillsammans var över..
När jag flyttade tvärst över Sverige hände dock något skumt. Sugen kom tillbaka och jag går hela tiden runt och funderar på denna underbara sport.
Jag satt för mig själv i soffan och bara funderade. Jag ville vara med på derbyt... Och helt plötsligt inpulsköpte jag en tågbiljett hem.
Endast mina tränare meddelades. Strax innan 12 lämnade jag Kalmar. Och vid 17-tiden överraskades min familj där hemma =)

Derbyt förlorade vi, men jag måste endå säga att det kändes som en vinst för min del. Jag klarade av att spela en match utan att få ont i min fot. Det är stort! Jag är glad, lycklig. Ja, det går inte att beskriva...!
En assist fick jag också gjort. Lite gött i alla fall.

Att jag tränat en hel del på gym sedan jag var hemma sist kändes verkligen. Jag hade mer ork till att springa. Allt annat är däremot som bortblåst. Jag har ingen koll alls på spelet. Det är lite tråkigt "/

Imorse vaknade jag vid halvtio av att mobilen ringde. Jag såg att det var Kungälvs Posten, men orkade verkligen inte svara. Jag var trött och ville bara sova vidare... men det gick dock inte så bra. 5 samtal på 7 minuter, alla från KP. Snacka om att jag ville slänga mobilen åt helvete.

Nu har jag dock snackat med dem. Har dessutom städat huset, tvättat och diskat.
Nu är det plugg resten av dagen som gäller... i alla fall till det är dags att träna :D

Tjao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0