15 september

Fy fan va trött jag är! Trött på allt!

I torsdags var det seminarium i skolan. Det gick bra och efteråt kändes det gött att ha avklarat den biten. Jag hade planerat in att åka hem till Göteborg på förmiddagen, och så blev det också.
Att komma hem var inte helt enkelt. Jag hade svårt att tackla alla känslor. Trots att allt såg likadant ut som när jag flyttade tre veckor tidigare, så kändes det ändå inte som mitt hem. Jag tror att hjärnan har förstått att jag är bosatt i Kalmar och att det blåa huset i Hålta inte längre är min riktiga boplats.
Jag trodde inte att det skulle kännas så konstigt att komma hem, men det är väl självklart sånt som man inte kan ställa sig in på i förväg. Jag har ju trots allt bott hemma i hela mitt liv...

Mina dagar hemma var planerade in i minsta detalj. Det fanns inte speciellt mycket tid till att andas, men det är väl så det ska vara när man bara är hemma i några dagar. Det gäller att få gjort så mycket osm möjligt...
Torsdagenskvällen spenderades i Mimershallen där lillebrorsan spelade innebandymatch. Det var roligt att se han och alla de andra i herrlaget. Jag innebandyn lite, alla skratt och spelare...
Fredagen gick fort!
Magnetröntgen, besök på jobbet, träffa M, innebandyuppdrag och lite bilköer hann jag med innan jag tillslut möttes av en kramgo lillkusin.
Emma hade gått runt och väntat på mig hela dagen och när jag väl kom hem så släppte alla hennes spänningar. Hon somnade så gott på soffan. Jag fick så snällt väcka henne och leda in henne till min säng istället. Där tog det inte många sekunder innan hon somnade igen.

Lördagen startade tidigt, det var innebandycup hela dagen som gällde. Jag hade blivit lovad att få vara med och spela, men jag hade ställt mig in på lite ströbyten här och där. Träning hade det varit ont om under sommaren... Ströbyten blev det absolut inte, jag fick istället vara med och spela alla tre matcher precis lika mycket som alla andra.
Säger jag att foten kändes okej så ljuger jag. Fy fan va den gjorde ont hela dagen! Jag försökte bita ihop så mycket det gick, trots att den stundtals gjorde så ont att jag haltade.
På kvällen kände jag mig dock ganska nöjd, trots att det gick åt helvete för mig och att vi inte gick vidare. Bara att få träffa tjejerna, tränarna och alla andra var riktigt roligt.

Kusinen kördes sedan hem och strax innan midnatt la jag mig på sängen och somnade på direkten.

Söndagen började också tidigt. Lillebrorsans lag hade gått vidare så det var bara att stiga upp och åka och titta på innebandy. Tyvärr förlorade de matchen...
En sväng till mormor och morfar hann jag med innan jag tillslut befann mig på tåget tillbaka till Kalmar.

Dagarna gick för fort. Jag hann inte med allt det jag planerat in. Surt!




I Kalmar är det plugg, plugg, plugg och träning som gäller.
Jag har tenta om en vecka och det är förbannat mycket att plugga på. Jag är så trött på allt detta. Samtidigt ska man hinna med ett grupparbete som ska redovisas genom ett seminarium på fredag. Det finns inte mycket ledig tid!

Idag vaknade jag sådär äckligt tidigt. Att somna om gick verkligen inte. Det fick istället bli en sväng till gymmet. En och en halvtimma fick jag svettas innan det var dags att åka hem för att göra mig klar inför skolan.

Kompisarna möttes upp och vi satte igång med slutspurten på grupparbetet. Gött att det blev klart!!!
Den sista föreläsning innan tentan ägde rum idag. Nu är det bara att plugga på egenhand...

2 timmar på gymmet på eftermiddagen/kvällen blev det också. 3,5 timmars träning bara idag. Kommer jag kunna gå imorgon? :S

Imorgon är det upp tidigt som gäller. Klockan 8.00 ska jag befinna mig på biblioteket för att plugga. Efter det är det gymmet som gäller innan jag åker hem till lägenheten och pluggar.

Snart är det dags för mig att sova, ögonen går i kors. men i och för sig är väl inte det så konstigt eftersom jag vaknade redan vid 5-tiden imorse...

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0