2 veckor i Kalmar

För två veckor sedan var det kaos här i lägenheten, det var saker överallt. Det var den dagen vi flyttade in här på Riddaregatan 8B.
Att det bara har gått två veckor märks inte. Det här är mitt hem och jag trivs som fisken i vattnet. Det är svårt att inte tycka om detta ställe med nära till alla de saker man behöver dvs. IKEA, skola och matbutiker ;)

Just nu är jag helt ensam här hemma, men det gör inte mig något. Jag har sjukt mycket att plugga på, så visst har jag saker att sysselsätta mig med.
Igår lagade jag mat till ett helt fotbollslag, fast allt var bara till mig ;) Det blev köttbullar av 2,2kg färs och Korvstroganoff av ungefär lika mycket falukorv. Frysen fylldes på med mera mat, nu kommer jag inte behöva spendera någon tid alls i köket den kommande månaden, om det nu inte lockar.

Min dag idag var tänkt att bli en pluggdag, det har gått både upp och ner. Jag vaknade strax efter åtta, trött som bara den men jag kunde inte med att försöka somna om. Det var bara att lämna sängen och inta en go position i soffan istället. Sen var det bara att börja plugga. Jag läste, läste och läste lite till. Magen kurrade efter två timmar, så då fick det bli lite frukost. Efter det var det bara att börja läsa igen.
Mobilen ringde vid halv tolv, familjen där hemma ville tjöta lite. Pappa meddelade att min bil fungerar igen. Skönt tyckte jag som redan planerat alla de dagar som jag kommer vara hemma! Tack pappa! :)
En timme gick till att prata i telefon.

Jag ska ganska snart fortsätta läsa, men bara för en liten stund... Om en kvart ringer lillkusinen och vill tjöta. Det får bli lite mer plugg när mobilerna är tysta, dvs efter att jag snackat klart med kusinen.

Annars kommer det nog inte hända speciellt mycket annat idag. Jag skulle behöva cykla till IKEA för att köpa fler matlådor, men samtidigt så behöver jag plugga... Jag får se hur det känns om en stund, skulle kunna dra till ikea imorgon också. Den som lever får se!

Nä, nu ska jag läsa klart kapitlet om byråkrati. Snart är det dags att gräva ner alla tankar i Human relations.
Den här kursen är något för mig, sjukt intressant och rolig :)

Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0