Helgen

Söndagskvällen är kommen och snart över...

Jag har haft en supertrevlig helg här i ensamheten. Även om det stundtals har varit sjukt trist så måste jag ändå ge tummen upp för denna helg.
Större delen av de timmarna jag har varit vaken har gått till att plugga. Kan läser och läser i den ena boken. Jag har bara ungefär 500 sidor kvar att läsa fram till tentan. Det innebär att jag varje dag måste läsa ca 32 sidor om jag ska hinna läsa båda böckerna... Och dessutom ska jag hinna med att anteckna lite viktiga saker och repetera. Det finns lite att göra!

Gårdagen gick ganska fort och jag fick gjort en hel del blandade saker. Lite slappa, massa plugga och så brödbak! Nu är det fullt i min frys och jag kommer inte behöva anstränga mig i köket på typ as länge :)





Idag valde jag att sova ut, det blev sent igår och jag kände för en sovmorgon. Jag vaknade strax innan tio och kände mig pigg. Jag förflyttade mig från sängen till soffan för att plugga. Läsa, läsa, läsa...

Vid tre-tiden var det dags att hoppa upp på cykeln för att träffa några kompisar. Självklart skulle vi ägna tiden tillsammans till att plugga. Vi satt ute i solen och skrev på ett grupparbete. Nu är det inte långt kvar tills det är klart, eller ja tills den första delen som ska redovisas på torsdag är klar.

När jag kom hem ett par timmar senare kände jag mig slö, hjärnan var det kaos i och jag la mig på soffan och startade tvn. Det blev inte så mycket pluggande förrän klockan blivit halv nio... Det var roligare att tjöta i telefon och chatta på msn.
Ibland måste man vara ledig från plugget också...

Imorgon är det måndag och jag har en tidig föreläsning. Efter att den är avklarad så är det grupparbetet som gäller.
Eftermiddagen kommer gå till att plugga på egen hand...

Nu ska jag snart börjar göra mig klar för att sova. Det är ju bra om jag är lite pigg när väckarklockan ringer...

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0