Höst i Kalmar

Hösten har kommit till Kalmar, det blåser och är rått ute.

Jag har nu hunnit vara hemma i lägenheten i ungefär 11 timmar. Det känns bra att vara tillbaka i verkligheten. När jag är på besök hemma hos familjen blir det inte speciellt mycket plugg, och det är självklart något som jag får ta igen när jag kommer tillbaka till Kalmar.

Upptäckte direkt att kusinen hade vikt min tvätt och lagt den på sängen, det uppskattades otroligt mycket! Tack ännu en gång! =)

Annars är allt sig likt här. Jag hade en luddig föreläsning på nästan 3 timmar. Nu i efterhand så funderar jag på om det var föreläsaren som var mindre bra eller om det var jag som var lite okoncenterad och satt och tänkte på annat. Jag misstänker att det var en kombination...

De senaste nätterna har jag drömt konstiga drömmar. Det är drömmar som handlar om det hus som jag ska bygga om typ tio år. Jag har redan det ena badrummet klart. Det är as najs. Helkaklat, mörkgrått, med allt man behöver (och lite till ;) )
Inatt handlade drömmen om ett sovrum. Det var tapetserat i ljusblått med en mörkare fondtapet. Stora garderober, samt en klädkammare.
Varför jag helt plöstligt börjat drömma om mitt hus vet jag faktiskt inte, men det är faktiskt ganska intressant att se utvecklingen gå framåt. Om några veckor kanske jag har ritningen på hela huset klart ;)

Om en stund är det dags för mig att sova. Ögonen är trötta och jag har en viktig morgondag framför mig. Nerverna går inte riktigt att hålla i styr, men jag tror nog ändå att det kommer gå bra.

Som avslutning på detta inlägg får det bli en bild på cykelvägen till skolan:

Fullt med barr, löv och grenar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0