Tillbaka till Kalmar

Det blir glest mellan uppdateringarna här, det finns så mycket annat att göra.

I onsdags hade jag min första tenta, som faktiskt gick bra. Jag har dock inte fått reda på resultatet, men det kändes bra i alla fall.

I torsdags började nya kursen, nu är det marknadsföring som gäller. Kurlitteraturen består av 4 olika böcker, som används olika mycket. Huvudboken är en bok, Marketing An Intrudiction 648 sidor på engelska. Maffia, ja, men det är bara att bita ihop och läsa. Allt som kommer på tentan går vi ju trots allt igenom på föreläsningarna, så hänger man med bra där så blir läsningen i boken bara en repetition.
Efter föreläsningen satte jag mig på tåget hem till Göteborg. Det blev sent och pappa och lillebrorsan hämtade upp mig strax efter tio på kvällen. Jag var då riktigt trött, men kunde inte gå och lägga mig. Det fanns så mycket att berätta och prata om. Klockan bara tickade på och när jag väl kom i säng så somnade jag snabbt.

Fredagen började med en sovmorgon, dock inte så lång men det var alltid något. Jag hann baka lite innan jag åkte iväg för att fixa lite innebandysaker till premiär matchen.
På eftermiddagen kom älskade lilla kusinen på besök. Jag hade lagat tacos och alla var glada.

På lördagen var det seriestart. Jag fick vara med och spela, vilket jag faktiskt inte alls hade räknat med! Det gick dock inte så bra som jag hade hoppats på. Det sträckte till i foten, och vips så var smärta något jag fick stå ut med. Att kliva av resten av matchen var inte alls att tänka på. Nu i efterhand kändes mitt beslut väldigt korkat. Att jag överlevde är ett under. Fy fan va ont jag hade!
Matchen förlorade vi dessutom och det kändes surt.
För att över huvudtaget komma till ro på kvällen och kunna sova så fick jag knappra lite tabletter. Det gjorde i stort sett att hela mina söndag för förstörd. Jag låg i sängen och spydde, var uppe och gick, spydde lite till, försökte äta, spydde och dessutom sov jag en hel del.
Det var först efter att jag sovit ett helt dygn som jag vaknade upp och kände att kroppen va bra. Det var alltså först igår som jag kunde börja leva igen.

Måndagen blev dock inte som jag tänkt mig. Jag hade planerat in en lugn dag med lite bak och slappande. Jag fick istället planera om dagen och åka och uppsöka läkarvård.
Allt började med att min läpp svullnade upp, sedan började halsen osv.
Jag hade fått en allergiskreaktion mot mina smärtstillande!

Efter några timmar hade allt lagt sig och jag fick medicin ifall det skulle hända igen.
Att komma hem kändes gött!

Maten fixade jag, det blev kycklig i go sås och ris. Snabbt och lätt, men samtidigt väldigt gott!
På kvällen var det träning som gällde. Jag valde att deltaga trots att jag egentligen inte kände mig helt okej. Jag är trots detta mycket nöjd över mitt beslut. Träningen var superrolig och att avsluta min vistelse i Göteborg på det sättet var underbart.
Trots att jag inte träffar tjejerna så ofta så känner jag mig ändå som en del av laget. Jag är en i gänget.
Att somna igår var inte lätt. Jag hade kramp i min kropp, men det löste sig efter några tabletter. Framåt två-tiden somnade jag gott.
Att väckarklockan ringde 2,5 timmar senare var mindre gött, men det var ju bara att bita ihop och gå upp. Tåget till Kalmar väntade.

Nu är klockan snart halv sju och jag lämnade Göteborg C för nästan en halvtimma sedan. Strax efter tio beräknas jag ankomma till Kalmar igen. Jag tror att det blir en sväng hem till lägenheten innan jag drar på föreläsingen klockan 12.

Det är dags för lite filmtittande nu.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0