Mitt nya liv

En helt vanlig dag i mitt nya liv:

08.00 Frukost:
2 mackor med smör & pålägg
1 glas (2dl) juice

10.00 Mellanmål:

1 Macka med smör & pålägg
1 glas nypon- blåbär- eller fruktsoppa

12.00 Lunch:
3 äggstora kokta potatisar/ 2,5 dl kokt pasta / 2 dl kokt ris / 2 dl potatismos
0,5 dl sås
varmrätt, tex 1 kotlett / 1 kycklingfilé
Grönsaker / sallad
1 glas mjölk
1 Frukt

14.30 Mellanmål:
1 macka med smör och pålägg
1 glas nypon- blåbär- eller fruktsoppa

17.00 Lunch:
3 äggstora kokta potatisar/ 2,5 dl kokt pasta / 2 dl kokt ris / 2 dl potatismos
0,5 dl sås
varmrätt, tex 6 köttbullar / 1 kycklingfilé
Grönsaker / sallad
1 glas mjölk
1 Frukt

20.00 Kvällsmål:

1 macka med smör & pålägg
1 knäckebröd med smör & pålägg
1 glas juice


Till en början var det jobbigt att äta såhär mycket, men jag börjar sakta men säkert vänja mig vid all mat. Jag har haft fobi för att äta bröd. Det är inte rikigt min grej... men nu har jag lärt mig att äta det. Likadant är det med mjölk. Jag hatar verkligen mjölk. Det smakar så underligt... Men jag har gett mig fan på att jag ska vinna kampen mot ätstörningen och då är det bara att följa matchemat!

Jag märker själv att jag faktiskt mår mycket bättre när min kropp får mat regelbundet. Det är väldigt sällan jag blir hungrig!
Mitt humör pendlar inte lika mycket längre och jag känner att jag har mycket mer energi nu.
På ABC har jag fått lära mig en hel del avslappningsövningar. Det var jobbigt att koppla av i början, men det blir lättare och lättare.
Jag fick i torsdags öronakupunktur, och fasen vad jag njöt.
Nålarna, 5 i varje öra, sattes klockan 11. 55 minuter senare vaknade jag till av att behandlaren sa att vi skulle börja röra på oss för det var dags för lunch.
Jag kopplade verkligen av. Det var så sjukt underbart.
Imorgon är det dags igen! :)

För övrigt så händer det inte mycket speciellt i mitt liv. Jag fokuserar på att äta och slappna av. Det blir inte så mycket annat gjort, men det struntar jag i just nu. Fokus är att ta hand om mig själv och lära mig lyssna på vad kroppen säger.


Jag vet att det kommer komma bakslag. Även om maten gått bra de två senaste dagarna så betyder inte det att allt har vänt. Det kommer komma gånger då jag bara vill bryta ihop, då jag inte orkar mer... då gäller det bara att tackla situationen, slappna av, andas och vila en stund för att sedan ta nya tag!

Snart ska jag börja förbereda lunchen. Just nu vet jag inte vad det blir, men något smarrigt ska jag nog kunna slänga ihop :)

Ha en underbar söndag!
Kram

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kämpa på!!

Men ärligt, så många mål äter inte många människor..

2011-12-18 @ 19:38:46
URL: http://malinsandrahalva.blogg.se/
Postat av: Malin

Det här matschemat är framtaget av en dietist.

Det är så här mycket en normal person som inte tränar ska äta varje dag.

2011-12-18 @ 21:16:19
URL: http://malinnr15.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du är duktig som kämpar på!

Det är många mål, men väldigt vettiga mål mat, en "normal person" kanske äter en kaka eller en glass per dag, det motsvarar minst två av mellanmålen.

Lita på dietisten, han/hon kan ju detta.

Ses imorgon! <3

2011-12-18 @ 21:22:42
URL: http://matildapetrasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0