Borta bra, men hemma bäst

Borta bra, men hemma bäst!

Jag har haft många underbara dagar hemma hos min familj, men trots detta så är det ändå väldigt härligt att vara tillbaka i lägenheten. Sedan jag flyttade hemifrån så har det bara känts konstigt att åka hem. Jag vet att jag alltid är välkommen, men jag känner mig som en gäst. Jag vågar inte göra sånt som jag innan gjorde. Bara det där med att laga mat tycker jag är lite konstigt. Jag vet liksom inte om mamma har köpt hem något för ett speciellt tillfälle. Innan så bara jag plockade fram det som fanns och gjorde något gott. Nu klarar jag inte av det utan att fråga först.

I eftermiddags lämnade jag familjen och västkusten för att korsa landet.
Att komma hem till en nystädad lägenhet och mötas av en varm kram precis innanför dörren var så otroligt mysigt. Jag och Martina hade en underbar kväll med glögg, tv, popcorn och massa tjöt om allt mellan himmel och jord. Mysig kväll.
Det här är mitt hem, det är här jag trivs som bäst!

Fast jag saknar redan familjen och kompisarna på andra sidan landet...

Imorgon är det skola igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0