Det är något speciellt med veckan före tenta..

.. det är nämligen sällan som jag har så många “måsten” som just veckan innan tenta. Jag tror inte jag är ensam om det här utan många studenter känner nog igen sig i att de är som mest effektiva när tentan står för dörren, men tyvärr effektiva med allt utom att just plugga. Saker som skjutits upp på obestämd måste helt plötsligt göras, helst med en gång.

Måste tvätta nu, trots att tvättberget växt under ett par veckors tid.
Måste handla nu, trots att Maxi har öppet även efter att tentan är avklarad och kylen är hyfsat välfylld.
Måste städa, trots att de små dammråttorna i hörnen är ganska hemtrevliga.
Måste klippa mig, trots att håret varit för långt en längre tid och lika gärna skulle vara det ett par dagar till.
Måste gå till Friskis, trots att det är långt kvar till Beach 2012.

O så håller det på, vilket får till följd att morgondagen är uppbokad med saker som klippning, träning, handling och tvättande. Allt för att skjuta tentatankarna åt sidan, trots att jag vet att jag mest av allt borde grotta ner mig i kurslitteraturen. Men det löser sig, det känns trots allt rätt bra inför tentan då den är i Statistik vilket jag läst litegrann förut och dessutom är intressant.

Annars går veckorna precis så fort som vanligt under terminerna, vilket är rätt skönt då det går mot ljusare tider. Ljusare tider innebär vårkläder, vilket i sin tur innebär en alltför tom studentplånbok...

Nej, om man ska ta tag i pluggandet då.. Eller förresten, jag har ju några nya filmer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0