3 veckor har gått...

Det har nu gått tre veckor sedan operationen. Idag var jag tillbaka på sjukhuset för att ta stygnen och byta gips.
Enligt gipsgubben var mitt gips det värsta han sett. Det var inte riktigt någonstans. Ja, Kungälvs sjukhus säger jag bara...

Jag diggar denna gubbe som gipsar! Han är stört skön och går verkligen att skämta med. Han är som ett litet barn, men samtidigt väldigt kunnig!
Idag gjorde vi en gipsmaracas. Det är inte många gipsgubbar som tar en paus från sin patient för att leka lite. Han blev som ett barn på nytt. Imorgon skulle han använda plastgips för att göra några till i andra färger.

Ja, när jag väl var i fokus igen gick det fort. Jag passade på att ta några kort på foten när jag var ensam i rummet:

 

 

27 stygn togs bort!

10 på insidan och 17 på utsidan.

 

Annars såg allt mycket bra ut. Mitt ben har krympt väldigt mycket, men det är så det blir.

Nu har jag ett blått plastgips på och har fått order om att gå så mycket jag kan på foten, dock inte 3 mils promenader ;)

Äntligen känner jag mig som en normal människa igen!

Om 5 veckor är jag gipsfri! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0