Cracked effect!

Senaste nytt på nagellacksfronten är produkter som ger en krackelerande effekt på lacket. Det här nagellacket har funnits på marknaden sedan i höstas, men det var först nu i helgen som suget blev förstort och jag införskaffade mig detta lack.


Jag trodde inte att det skulle fungera över huvudtaget! Det finns så mycket bluffgrejer att köpa, men jag ville ändå testa. Hade jag blivit missnöjd med det så skulle lillkusinen blivit glad för då hade det hamnat i hennes brevlåda inom de närmsta dagarna ;)

Jag började som vanligt med ett stärkande genomskinligt lack underst (mina sköra naglar är inte roliga!) För att sedan använda ett vanligt genomskinligt lack. Till "bottenfärg" blev det silverglittrigt nagellack, 2 lager för att täcka och få en snygg färg. Några minuter senare började mitt exeriment. graffitinagellacket!

Jag trodde inte alls att det skulle fungera och det kändes verkligen som en bluff när jag strök på ett lager. Det hände absolut ingenting till en början. Jag blev lite besviken och skruvade på korken på flaskan igen. När jag nästa gång tittade på nageln så var det faktiskt krackelerat. Självklart fortsatte jag med resten av naglarna. Som avlutning blev det ett genomskinligt lack för att "hålla allt på plats".


Resultatet:

Jag tycker det blev snyggt!

[Tidsinställt inlägg]



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0