26 timmar i Kalmar

Jag har varit på en snabbvisit i Kalmar. 26 timmar blev det...

Nu är jag hemma hos min familj igen. En kort sväng till Kalmar för att skriva den sista tentan blev det bara.
Igår vid kvart i åtta lämnade jag min familj för att först ta bussen in till Göteborg för att där hoppa på tåget till Kalmar.
Ögonen var trötta, men jag fick ändå pluggat väldigt mycket.


Strax innan halv två var jag framme i Kalmar. Solen sken och promenaden från stationen var underbar.

 

Hemma i lägenheten var det svalt, gött och helt tomt. Jag var ensam hemma, kylskåpet ekade och tvätten ville bli tvättad.

 

Jag var trött och efter att ha pluggat en stund gav jag upp och la mig på soffan istället.

 

Tre svängar till City Gross blev det på eftermiddagen och kvällen, samt en runda på IKEA och ett besök på Giraffen. Behöver jag säga att jag var lite uttråkad?

 

När det var dags att sova var jag ovanligt pigg. Det gick bara inte att sova och jag valde därför att sätta igång en film. Denna gång blev det Harry Potter.

Utsikten från sängen ;) Jag älskar min 42" tv! :D

Tillslut somnade jag och sov gott fram till halv sju då jag vaknade igen.

 

Tentadax!

Årets sista tenta skulle göras och jag var inte jätteladdad innan.

Å inte blev jag mer taggad och laddad när jag satt på tentan och fick pappret framför mig. För det första var det fel kurskod, fel kursnamn och fel antal högskolepoäng skrivet på den. Betygsstegen var fel, fel antal poäng på tentan och den första uppgiften var borta!

Så jävla dåligt! Förjävla dåligt! Hela tentan kändes som ett stort skämt!

Hade jag vetat att det skulle varit så här så hade jag aldrig åkt till Kalmar för att skriva den. Terminen avslutades inte riktigt jättebra...

Att lämna tentasalen var i alla fall gött. Ännu goare var det att jag direkt efter bokade tåg hem till Göteborg igen.

 

Tillbaka i lägenheten tog jag det lugnt en stund... innan det var dags att tvätta och packa klart det sista.

Strax innan halv tre lämnade jag lägenheten för att bege mig till tåget. Det var dags att åka hemåt igen...

 

På tåget var det sjukt varmt, men jag njöt ändå. För första gången kunde jag läsa en vanlig bok, kunna släppa allt och bara låta tiden gå. Det var så jäkla gött!

 

Engelskbok... Kanonbra! :)

 

 

I Borås fick jag kliva av tåget för att ta en ersättningsbuss till Göteborg.

 

Väl i Göteborg så blev det tåg till Ytterby och sedan buss därifrån hem. Pappa hämtade upp mig vid bussen.

Klockan hade hunnit bli halv tio när jag kom innanför dörren. Väskan packades upp och jag pratade med min familj en stund innan jag satte mig framför tvn.

 

Nu är klockan ungefär halv tolv och jag ska gå och lägga mig.

26 timmar i Kalmar blev det tillslut...

Och om två veckor är jag tillbaka! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0