Sjätte juni, nationaldagen och första riktiga dagen på jobbet!

Godkväll mina vänner!

Jag har nu kommit hem från min första riktiga dag på Borealis. Det var lite annorlunda att sluta klockan 00.00, men det är väl något jag kommer vänja mig vid.
Trots att jag bara varit med mina arbetskamrater i 9 timmar så trivs jag som fisken i vattnet. Det är bara så bra! Jag är ensam tjej, omringad av 10 killar/män. Men jag klagar inte. Jag tycker faktiskt att det är lite gött att vara ensam tjej för allt blir helt annat då. Jag har redan nu märkt av de där klassiska skämten och chargonen som är i en fabrik. Det är precis som på Volvo. Man måste ta allt med en nypa salt. Vissa skämt kan vara ganska hårda, men är man en i gänget så förstår man vad som är skämt och vad som är allvar.

Idag har jag fått gå bredvid för att lära mig hur allt fungerar. De märkte dock ganska snabbt att jag är en tjej som absolut inte är rädd för att få skit under naglarna! Det tog liksom inte lång tid innan jag fick lite mer eget ansvar. Lite tryckkörning blev det dessutom, hämna lite pallar och mer plast. Jag kom in i allt väldigt snabbt och jag längtar redan nu tillbaka till stället.

Annars har jag inte fått gjort speciellt mycket vettigt. Jag hade igår ställt alarmet på mobilen, allt för att inte låta hela dagen passera. Klockan 8.45 började mobilen låta och det var dags att gå upp. Jag bakade en chokladmoussetårta som mamma ska ta med till styrelsemötet imorgon (jag jobbar och kan därför inte närvara).

Jag gjorde även några maränger, men hur de blev vet jag faktiskt inte.

Jag blev inte nöjda med dem om man säger så...

 

De få timmar som var kvar innan jag skulle åka till jobbet valde jag att spendera framför datorn.

Många bloggar blev lästa och en hel del annat surfande blev det också. Tiden bara sprang iväg och när klockan blivit två var det dags för mig att åka iväg till jobbet.

Det var sådär lagom gött väder ute...

 

 

Nu börjar klockan bli mycket.

Jag ska ta mig en lång kall dusch, dricka en kopp te och titta på tv en stund innan jag måste sova.

 

God natt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0