Sluta tjata!

Jag har varken tid eller lust att höra på er tjat, jag vet själv vad som är bäst för mig!
Jag har själv valt att träna två timmar varje dag. Jag gör bara sånt som jag vet att foten inte kan ta skada av. Jag har pratat både med läkaren och sjukgymnasten och fått bekräftat att min träning inte kan skada foten, så varför i helvete ska ni hålla på att klaga på mig?!
Jag är så trött på detta. Är det avundsjuka? Bara för att jag har diciplin och motivation till att träna varje dag...

Träning är en del av mitt liv och nu när jag varit utan den i två månader, gått upp 1 kilo och bara känt mig allmänt slö så är det väl självklart att jag är nöjd och glad över att äntligen få träna igen.
Jag vet själv när gränsen går, när jag håller på att skapa ett beroende. Jag är fullt medveten om att överdriven träning inte är bra. MEN jag har full kontroll nu! Jag tränar inte för att bli en size zero, jag tränar för att det gör mig glad och för att jag ska bli piggare.
Det är tydligen svårt för vissa att förstå detta. Två timmar på gymmet gör att jag förbränner 1200-1300 kalorier, det är alltså ingen hårdträning jag sysslar med. Min kropp är inte i balans för att dra igång stenhårdträning direkt. Jag ska överleva också!

Jag är så trött på att höra på allt tjat. Jag tränar, äter, sover och mår bra. Varför då klaga på mig? Det är ändå mitt liv vi snackar om. Det är bara jag som kan avgöra när det blir för mycket. Jag vet mycket väl hur mycket jag klarar av och när det är dags för en paus. Kan ni inte bara lyssna på mig, jag mår bra av detta. Jag trivs med mitt liv. Det är så här jag vill ha det.

Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0