Kalkylering

Jag kom hem från skolan för en stund sedan. Dagens laboration handlade om påläggskalkylering och ABC-kalkylering. Det var till en början lite knepigt att komma på hur man skulle göra, men jag och några till fick tillslut löst uppgiften. Hjärnan gick på högvarv och siffrorna snurrade i huvudet. Jag har aldrig tidigare jobbat så mycket i Excel som jag gjorde idag.
Det är sjukt vad mycket man kan göra i det programmet.

Jag är i alla fall nöjd med resultatet, vi fick ju trots allt löst uppgiften...
Nu är det helg och jag kommer vara ensam hemma i lägenheten. Ser att det behöver städas lite, så det är väl något som jag får göra när jag är lite ledig...

En print screen på vår kalkylering:

Det känns lite annorlunda att det faktiskt kan vara sånt här jag jobbar med i framtiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0