Lördag med lillälsklingen

Med humöret på topp har jag nu låtit den här dagen passera.

Kompis, det går bra nu! Jag förstår inte själv hur det kommer sig att mina dagar och veckor kan skilja sig så mycket åt som de faktiskt gör. Vissa dagar har jag önskat att jag aldrig vaknat medan andra dagar har varit hur underbara som helst. Mitt humör har skiftat något enormt mycket och jag måste faktiskt erkänna att jag inte alls har kunnat kontrollera mig. Hur mycket jag än har försökt så har jag inte kunnat vara den där glada Malin som jag vill vara...
Men nu verkar det äntligen ha vänt igen! Jag njuter av livet och att vara hemma hos min familj.

Att ha varit ifrån Kalmar ett par dagar har varit mycket härligt. Jag har kunnat varva ner, släppa allt och bara koncentrerat mig på att göra det jag vill och behöver. Det har blivit en paus, en paus från allt. Jag har rensat huvudet, tänkt igenom saker och ting, lämnat jobbiga saker bakom mig och blickat framåt istället.

Idag har det regnat hela dagen. Jag hade absolut ingen träningslust och har därför inte tränat. Det har inte heller blivit någon sjukgymnastik under dagen. Jag behövde en paus även från den för att kunna samla ny energi och motivation till imorgon. Det går så långsamt och jag är lite otålig när det inte visas något resultat...

Plugget har inte gått speciellt bra idag, jag har inte haft orken. Det blev en hel del gjort igår och jag kände att det var ganska lugnt att ta det lite lugnare idag.
Lillälsklingen kom till mig i eftermiddags och stannade i flera timmar.
Jag har saknat henne otroligt mycket. Bara att få krama henne, pilla henne i håret... ja känna hennes närhet helt enkelt.

Idag var hon stolt när hon åkte hem. Jag hade för första gången i mitt liv gjort en fiskbensfläta och hon hade för första gången i sitt liv gjort en inbakad fläta i mitt hår. Snacka om stolt flicka ♥

 

Jag målade även hennes naglar, men att välja nagellack var inte lätt!!

 

Nu är det kväll och jag är förvånansvärt pigg.

Jag tänkte ändå krypa ner under täcket ganska snart, titta på en film och bara tänka på hur bra jag har det.

Med ett leende på läpparna väljer jag nu att säga Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0