Underbara fredag

Ännu en toppendag i mitt liv har passerat...

Jag kan inte vara annat än glad. Dagen har varit utmärkt och jag har fått gjort massa vettiga saker.
Igår somnade jag direkt när jag la huvudet på kudden. Jag var trött och sov riktigt gott hela natten. Det var ett tag sedan jag fick mig många timmars sömn, men inatt var det tydligen en bra natt. 9 timmar blev det totalt och jag var förvånansvärt trött när jag vaknade. Min kropp är inte van vid att sova så många timmar...

Jag startade min dag med en jättelångsam joggingrunda för att få min sjukgymnastik avklarad. Benen var lite stela och träningsvärken i rumpan ska vi inte tala om. Jag vet inte om det är för att jag inte är van vid att springa på lite mjukare underlag (skogen) eller om det är för att jag gjort min sjukgymnastik lite oftare. Det var i alla fall gött att få komma ut lite, få lite frisk luft och samtidigt väcka kroppen till liv.

Väl tillbaka hemma satte jag i gång med brödbak. Det blev frallor och två limpor. Storebror lyckades vakna precis när jag skulle ta ut frallorna ur ugnen, det var tydligen uppskattat med nybakat bröd till frukost.

 

 

Mitt bakande var uppskattat och det smakade dessutom gott.

 

Resten av dagen har varit tråkig, det har regnat och varit grått ute...

 

... men det gjorde inte mig något för jag behövde ändå plugga

 

Jag lagade framåt eftermiddagen mat till familjen. Det blev mycket gott och jag funderade ett tag på varför jag aldrig får sånt hemma ;)

Jag har dessutom kommit fram till att det är så mycket roligare att baka och laga mat här hemma hos min familj än hemma hos mig. Att bara laga mat till sig själv är riktigt tråkigt!

Här är det alltid någon som äter det som lagas/bakas!

 

Under kvällen gjorde jag och lillebror våfflor. Det var ett tag sedan jag åt det...

 

 

 

Nu är det kväll och jag sitter i vardagsrummet med pappa och mina bröder. Det sattes precis igång en film och jag tänkte därför avsluta detta inlägg för att titta på den. Dator dör dessutom om ca 7 minuter och jag orkar inte hämta laddaren som ligger i mitt rum...

 

Imorgon är det lördag och lillälsklingen kommer hit!

Jag har saknat henne enormt mycket, min lilla flicka ♥

Trevlig helg!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0