Ditt och mitt!

Det är skillnad på ditt och mitt... även om det finns folk som inte verkar tro det.
Jag halkade av en slump in på en blogg där bloggägaren hade skrivit om att snatta. Enligt denna person var det helt okej att till exempel ta en frukt när man handlar utan att betala den. Att ta en tidning, stoppa den i väskan och gå hem...

Sånt här gör mig ganska irriterad. Det är skillnad på ditt och mitt. Jag förstår inte hur folk kan tycka det är okej att ta saker. "Ett litet äpple eller en tidning gör inte så mycket"
Så kanske det låter för dig, men tänk om alla hade tänkt så. Om varje person hade tagit en frukt, tidning eller vad det nu är så skulle det betyda en förlust för till exempel butiken.
Vissa anser att det är okej att ta något från en butik, men det är ju faktiskt likadant som att ta något från tex en kompis. Det är någon som äger varan/produkten!

Jag förstår verkligen att vissa ska ha så svårt för att skilja på ditt och mitt...

Du får gärna tycka att jag är knäpp och korkad som orkar bry mig om detta, men sån är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0