Dagens middag

Trots att jag idag inte har varit hungrig och inte ett dugg sugen på mat så tog jag ändå fram en kycklingfilé ur frysen, skivade den på tjocken till tre filéer och kokade lite broccoli.
Det blev gott, men otroligt mättande.

Nu finns det i alla fall två lika "stora" kycklingfiléer kvar som ska ätas. Perfek som middag imorgon och på tisdag!

 

Jag har dessutom kommit fram till att det är mycket bättre att äta på liten tallrik. För det första sparar jag ungefär en sekunds diskande och för det andra så känns det bättre att äta när tallriken är så full som den är på bilden. På en normalstor tallrik blir det liksom så fjuttigt och då känns det bara onödigt att äta liksom...

 

Nu är jag mätt & belåten och därmed redo att fortsätta mitt pluggande.

Imorgon är det dags för första arbetsdagen på nya jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0