Kan inte sova

Kan inte sova... Vill inte sova... Funderar för mycket.

Just nu kan jag inte tyda mina känslor. I hjärnan är det kaos och jag kan inte riktigt koppla av. Ligger gött under täcket, men att somna går inte. Jag är inte trött. Eller jo, det är jag visst!
Kroppen gör ont. Lederna värker, foten protesterar.
Jag funderar på om jag vågar ta mina älskade, hatatade Tramadol. Risken är att jag blir så där förbannat dålig som vanligt. Jag har inte lust att bli hög som ett hus, må illa, spy och bara må sådär fruktansvärt förbannat dåligt. Nä, det är nog kanske bättre att ha ont och inte kunna sova. Ska till skolan om 7 timmar för en föreläsning. På eftermiddagen/kvällen blir det förmodligen trerättersmiddag med flickorna för att fira Annahita som igår, söndag, fyllde 22 år.

Jag satt under kvällen och funderade fram på vad man kunde äta och kom fram till följande:
Förrätt: AntiPasti i rulle med örter, rostad paprika och zucchini.
Varmrätt: Baconfylld kycklingfilé med kantareller och parmesanskum serveras med sparrispotatiskompott
Efterrätt: Chokladmousse.

Om det är gott vet jag inte, men det känns som en ganska okej meny. Efterrätten kan eventuellt ändras, får se imorgon vad som känns bäst att göra.

Nu ska jag ägna mig åt att läsa lite bloggar en stund, spela lite Wordfeud och bara njuta av att inte kunna sova. Ibland är det faktiskt ganska härligt att ligga vaken på natten och fundera på saker och ting.

Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0