Slut på att bli misstolkad!

Jag har fått många frågor om varför jag inte längre skriver om hur jag mår och hur det går med maten...
Att jag valt att inte längre meddela omvärlden och alla mina bloggläsare om detta beror på flera olika anledningar. Den absolut främsta är för att allt jag skriver här tydligen misstolkas. Jag orkar inte med att höra från andra folk om vad jag borde göra, hur jag ska "lyckas" och allt vad som nu sägs.

De som verkligen vill och behöver veta hur jag mår får självklart reda på detta. Jag pratar med mina föräldrar ett par gånger i veckan och de vet när jag varit på ABC (Anorexi & Bulimi Center). De vet hur utveckligen ser ut, vad som händer nu och vad som kommer att hända.
Mina kompisar, de abslout närmsta, vet också om när jag ska till ABC och de hör alltid av sig efteråt för att kolla hur jag mår.
Det är några få personer som vet exakt allt som händer i mitt liv, det är ytterst få personer som jag kan öppna mig för och berätta att jag vissa dagar mår mindre bra.
Jag har alltså valt att bara berätta hur jag känner och mår för de personer som "behöver" veta det.

Jag är dock ganska så säker på att mina kompisar kan se på mig när allt inte är som det ska...

Utredningen om ätstörningen pågår förfullt. Jag har varit med om ett antal samtal på ABC, några läkarbesök och på måndag ska blodprov samt EKG tas. Om en vecka, på torsdag, ska diagnosen vara fastställd och det är först då som behandlingen börjar på riktigt. Vad det blir för behandling återstår att se...

Jag kommer alltså härdanefter fortsätta vara lite "hemlig" om hur jag mår, allt för att slippa bli misstolkad hela tiden.

Detta är mitt beslut. Jag väljer vad som ska skrivas i denna blogg.
Jag vill inte att mina läsare ska förknippa mig med en deprimerad & ätstörd jävel. Mitt liv rullar på som vanligt. Jag jobbar en hel del, är i skolan några timmar, sover, pluggar lite hemma, träffar kompisar, fixar lite innebandysaker och äter lite mat.

Det är fullt upp hela dagarna och jag gillar det.

Jag vet att det är många personer som kommit hit sedan jag släppte "nyheten" om hur läget med mig är. Jag har fått höra enormt mycket skit från personer som misstolkat det jag skrivit.
För att slippa att bli misstolkad så kommer jag alltså inte skriva speciellt mycket mer om hur jag mår.
De som behöver veta det får prata med mig istället. Det är lättare att kunna förklara och den andra kan ställa frågor om något är oklart...

Och bara för att jag nu väljer att inte skriva mer om detta så vill jag absolut inte att någon ska misstolka mig och tro att jag håller på att gå under. Jag lever, mår bra och har mina motgångar. Det går inte att vara på topp hela tiden. Alla har vi stunder då man bara vill försvinna en stund, stänga av alla känslor och bara krypa ihop på soffan och lyssna på lite musik.

Jag är helt enkelt trött på att hela tiden bli misstolkad!!

Som avslutning på detta inlägg vill jag bara säga att jag saknar och älskar min familj otroligt mycket.
Jag vill även säga att jag har de underbaraste kompisarna man kan ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0