Helguppdatering

Jag har varit lite off här på bloggen i några dagar, men det beror på att jag faktiskt inte mått jättebra. Jag går fortfarande runt med min förkylning. Näsan rinner, halsen gör ont, huvudet dunkar, febern kommer och går och hostan tar snart död på mina revben.
Jag känner mig ganska orkeslös. Kroppen tar all energi för att försöka bli av med denna envisa förkylning. Jag hade hoppats på att den skulle försvinna snabbt, men det verkar ta tid...

Om man bortser från min envisa förkylning så tycker jag dagarna som gått har varit lite mer än kanonbra. Jag känner mig stark och trots några få motgångar denna vecka så känner jag mig ändå enormt mycket starkare än hjärnmonstret inom mig. Jag ska vinna!

Vad har hänt sedan jag skrev något riktigt inlägg här sist?
Jo...

I fredags var jag i skolan, trots feber och denna envisa förkylning. Jag lämnade dock föreläsningen efter lite drygt en timma. Min kropp orkade inte mer och jag tyckte det var onödigt att sitta kvar när jag istället kunde läsa in föreläsningen på egen hand och dessutom fatta något!
På kvällen lagade jag en tacogratäng med pastabotten. Det blev kanongott!


Här är min tallrik. Jag åt upp allt!!

 

Jag och kusinen fortsatte kvällen med lite levande ljus, vin och filmtittande. Riktigt mysigt!

Vi kom i säng strax efter midnatt, trött som jag var somnade jag direkt.

Den här bilden tog jag när jag vaknade på natten...

 

Klockan visade nästan på fyra och jag vaknade av att jag behövde gå på toaletten. Jag låg dock kvar i sängen i en kvart för att försöka igonerar att jag var kissnödigt... Jag hade hoppats på att somna om, men det gick självklart inte ;)

Jag var ganska pigg vid denna tidpunkt och att somna om gick absolut inte. Istället satte jag igång tvn och tittade fram till att barnprogrammet började klockan 6. Då stände jag av skiten, vände mig om och blundade. En stund senare sov jag igen.

 

Väckarklockan ringde klockan 09.20 på lördagsmorgonen. Jag var otroligt trött och seg. Näsan gick inte att andas med och det mest ansträngade jag gjorde på morgonen var att duscha. Man skulle kunna tro att jag sprungit ett maraton, så jäkla trött var jag efter duschen...

Jag och kusinen hade planerat in en loppisrunda. Ute var det två grader och bara för att jag var sjuk och det tydligen var lite småkallt så tvingade kusinen på mig både mössa, vantar, halsduk och min vårjacka. Att jag inte dog av värmeslag direkt är fortfarande ett under!

 

 

Jackan behöll jag på, dock uppknäppt, hela tiden men resten åkte snabbt av. Jag blev för varm!

Vi kollade en loppis, cyklade vidare till IKEA, tog en fika där samt svängde in på City Gross en snabbis innan vi begav oss hemåt igen. jag däckade direkt på soffan och sov i tre timmar.

När jag vaknade hittade jag kusinen i köket i fullfart med att laga middag.

 

Lördagsmiddagen bestod av pepparbiff och rotfrukter.

 

Riktigt gott!!

 

Till middagen drack vi vin å alla vet väl hur tjejer blir efter några glas... Vi pratade, skrattade, fnittrade... Sjukt trevligt! :)

Vi förflyttade oss från köket till soffan i lagom tid till filmen som började klockan 21.30, mer vin intogs och efter några minuter kom vi fram till att filmen var dålig. Istället sattes "En shopaholics bekännelser" igång. En riktig tjejfilm, perfekt att sitta och mysa framför tillsammans med några glas vin och en del cider.

Även denna kväll kom vi i säng sent. Tiden går lite för fort ibland...!

 

Att sova var riktigt gött. Jag vaknade imorse vid halv elva, trött som en liten gnu och helt utmattad. Det är jobbigt att sova när man är förkyld.

Sängkläderna byttes, det är ju trots allt söndag och dags att tvätta.

 

Hamsterburarna gjordes rent.

 

Tyvärr har den stora hamstern förmodligen inte lång tid kvar att leva. Henens knöl på halsen har blivit större och den börjar se ganska äcklig ut. Jag har funderat länge på hur jag ska göra. Hon får absolut inte lida! Men just nu är hon precis som vanligt, äter mycket, sover mycket och vill alltid komma upp när man sätter ner handen. Än så länge ser hon ut att må bra!

 

 

 

Om drygt 35 minuter ska ner och våldgästa tvättstugan... men fram tills dess ska jag slappa en stund. Ikväll ska det pluggas...

 

Ha det fint!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0