Kanelbullensdag

Jag tycker mer och mer om att vakna tidigt. Att slippa ljudet från mobilen när det är dags att gå upp är bara så underbart.
Idag var klockan visserligen nästan halv åtta innan jag vaknade, men det var fortfarande tidigare än jag hade "planerat" att gå upp.
Jag som tidigare i mitt liv sov så länge jag bara kunde och fick stressa iväg på morgonen har nu helt och hållet ändrat strategi.
Jag unnar mig morgonmys, det behöver inte vara någon avancerat utan för mig räcker det med en kopp kaffe framför nyhetsmorgon. Jag känner mig lugn och avslappnad och hela dagen känns så mycket bättre efteråt.
Jag börjar inse att min kropp mår bäst av att gå upp lite tidigare för att slippa denna stress som jag tidigare "valt". Jag går nu hellre upp en timma tidigare, så att jag har en och en halv timma på mig att bli klart.

Morgonen har blivit en favoritstund på dagen. Det är bara så mysigt att ta hand om mig själv, få känna efter, njuta av morgonen och sakta vakna till liv för att samla kraft till dagens alla aktiviteter.

Jag ska snart slänga ner kanelbullarna i väskan och dra till skolan.
Idag känner jag för att vara lite extra snäll och bjuda klasskamraterna på kanelbullar, det är ju trots allt kanelbullensdag (och jag tror inte de hade fått plats i frysen ändå ;) )

Ta hand om dig och njut av dagen!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0