Mat, bak och lite sånt

Imorse vaknade jag upp med en ångest som kunde dödat vem fan som helst. Jag kände mig ledsen & trött och inte blev det bättre av att jag sovit lite och dessutom ständigt tänkte på grupparbetet som dagen innan nästintill drivit mig till vansinne.
Jag hade ångest för jag visste att vi itne fått ihop allt, ångest för allt som hade med skolan att göra. Jag ville helst av allt bara ligga kvar i sängen, dra täcket över huvudet och ignorera hela dagen.
Trots att jag inte var på topp så lämnade jag ändå sängen, försökte vara glad och drog iväg till skolan. Föreläsningen var otroligt ointressant och förbanant seg. Så tråkig att jag faktiskt spenderade större delen av tiden på att leta fram massa recept. Mitt anteckningsblock användes flitigt, men inte till att anteckna det som gubben snackade om. Jag skrev istället upp alla de maträtter som jag skulle kunna tänka mig att tillaga och äta.
När föreläsningen äntligen var över och mitt block var fyllt med recept så kände jag mig lite gladare. Jag och mina brudar tog tag i grupparbetet direkt och till en börjar var det jobbigt... men när vi tillslut lyckades få till den där jäkla kassaflödesnanalysen som krånglat, när alla siffror äntligen stämde, ja då firade vi stort!
En stor klump försvann från min mage. Jag kunde äntligen slappna av och släppa arbetet. Den absolut svåraste delen var gjord och helt plötsligt sken jag upp som en sol.

Vi valde att avsluta vår dag direkt efter att vi löst uppgiften...

Jag drog mig hemåt och intog köket. Två timmar tog det mig att tillaga sju olika maträtter. Det blev en jäkla massa mat!
* Skagenpanna med räkor
* Fläskfilé i ost- och senapssås
* Köttfärssås
* Köttbullar
* Fisk- och räkcurrygratäng
* Kycklinggryta
* Viltgryta

Allt blev kanonbra och jag skulle kunna tippa på att det kommer bli runt 30 portioner.
Som avslutning på tiden i köket så blev det en Chokladkaka med bitar av mörk choklad.

Jag bara älskar att vara i köket. Att få stå där och mixtra med alla dessa ingredienser som finns är roligt. Otur bara att jag lever med detta jäkla hjärnmonster som inte tillåter mig att äta allt det jag egentligen vill äta...

Nu är det äntligen kväll och jag funderar på att gå och lägga mig. Det blev som sagt inte mycket sömn under natten och jag känner mig fruktansvärt trött nu...

Helgen är här och jag ska bara ta det lugnt och slappa mycket. Jag behöver ladda upp batteriet inom mig för att klara av nästa vecka. Det kommer inte bli något plugg och mina dagar är helt lediga. Jag ska bara göra det jag känner för helt enkelt.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0