Myslördag

Idag har jag haft en mysdag för mig själv. Kusinen är ute på vift med sin pojkvän och jag är alltså ensam hela helgen.
Igår somnade jag tydligen på soffan strax innan åtta. 14 timmar senare vaknade jag upp på samma plats.
Snacka om att jag var trött! Jag hade inte ens märkt att mobilen både ringt och plingat till av sms.

Min dag idag har bestått av att rensa upp i rummet. Det blev ganska stökigt efter min garderobsrensning igår. Det låg kläder lite överallt. Jag passade dessutom på att rensa bland de tre lådor som låg under min säng. Att jag inte kvävdes av allt damm är ett under ;)
Nästan alla saker förflyttades upp till förrådet. Att ha det kvar här nere när det ändå inte användes kändes bara onödigt.
Under sängen är det nu alltså tomt. Så skönt!

Jag passade på att snurra sängen 180 grader. Det är något jag brukar göra med jämna mellanrum. Varför jag gör detta vet jag egentligen inte, men hjärnan säger att det är bra att göra det så då gör jag det ;)
Nya sängkläder blev det också i sängen. Så mysigt med ett lagom stelt lakan och nytvättade sängkläder.
Lägenheten städades efter detta, något som verkligen behövdes. Det var lite dammråttor här och var. Det blev rent och jag kände mig nöjd efteråt.

Klockan 16.02 gick jag ner med min tvätt till tvättstugan. Två maskiner sattes igång och jag gick tillbaka upp till lägenheten och käkade en omgång tacos. Det var nu tredje dagen på raken som detta åts, nu har jag tröttnat på det...

Resten av min dag har bestått av att plugga och springa ner till tvättstugan för att sätta igång en maskin till, sätta igång torktumlaren igen osv osv osv...

Nu är det kväll och jag njuter av lugnet. Ljusen brinner på bordet och jag känner mig avslappnad.
Om en stund ska jag hämta den sista tvätten som förhoppningsvis snart torkat, men fram tills dess är det tv som gäller.


Kram!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Finaste Malin <3

2011-11-05 @ 13:13:24
URL: http://malinsandrahalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0