Ny dag, nya möjligheter

Dagen då man ska börja sitt nya liv är här, dagen då man ska börja träna, sluta äta godis och banta bort de där extra kilona som man hatar.
Ja, måndagen är alltså här.

Ny vecka och nya möjligheter.
Jag vaknade pigg och glad vid sju. Magen kurrade och tro det eller ej, men det fick både en banan och ett äpple till frukost! Bra jobbat Malin!
Nu gäller det bara att fortsätta äta lite med jämna mellanrum för att inte hamna i det där läget där hungern försvinner. Jag vet att det kommer bli jobbigt, men jag måste lära mig att äta. Det behöver inte handla om några större mål, även ett äpple är ett stort steg framåt.
Jag som tidigare bara ätit ett mål om dagen måste lära mig att äta oftare!

Väskan är nu laddad med anteckningsblock, några papper och 3 äpplen. Jag tror att jag och mina kompisar ska skriva på grupparbetet idag efter föreläsningen och därför passar jag på att lägga ner några frukter som jag kan äta på.
Jag funderar även på att packa ner några Varma Koppen, bara för att det är gott och jag vet att jag kan äta det utan att bryta ihop.
Hmm, ja så får det bli. Ner med några varma koppen också.

Nu ska jag koka lite kaffe och se till så att tänderna blir borstade. Om en liten stund ska jag cykla mot skolan.

Usch va mina nyckelben börjar synas tydligt...



Ha en underbar måndag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0