Kanonbra tisdag! :)

Ljusen brinner på bordet, mamma är i telefonen och jag känner mig sådär fånigt lycklig!

Trots att jag imorse vaknade upp med en förkylning så kan jag inte vara annat än nöjd med denna dag. Jag tänker tillbaka på dagens alla händelser och småler lite för mig själv.
Idag känner jag mig på topp, idag mår jag bra! :)

Att starta dagen med en pannkaksfrukost och en kopp kaffe framför nyhetsmorgon gav mig massa extra energi. Det är lite mysigt att krypa ihop på soffan under en varm filt och bara njuta av att en ny dag har startat.
Jag tycker om att gå upp lite tidigare på morgonen för att hinna med att ta det lugnt en stund innan själva dagen drar igång. Att det idag innebar att jag behövde lämna sängen vid nio och därmed dessutom fick en go sovmorgon var lite extra gött ;)

Jag packade som vanligt ner massa kaffe, lite käk, datorn och alla böcker i väskan, hoppade upp på cykeln och trampade iväg till skolan.
Jag, Annahita och Matilda möttes upp vid elva och började direkt skriva på vårt grupparbete. Vi fick skrivit en hel del och det mesta flöt på som det skulle, om man nu bortser från min  motgång med discounted cach flow-värderingen. Efter en stunds funderande och analyserande så lyckades jag tillslut lösa uppgiften. Vi ligger riktigt bra i fas och när klockan visade på strax efter fyra valde vi att packa ihop våra saker för att bege oss hemåt.
Väl hemma värmde jag en bit av den skagenpaj som tillagades i söndags. Medan den vänstra näven var upptagen med att föra gaffeln mellan tallrik och mun lät jag den högra vandra loss på tangentbordet. Några sidor på arbetet skrevs, några diagram fixades och efter ett par timmar hade jag gjort klart så mycket det bara gick att göra.

Nu när kvällen är här och jag sitter i min soffa med ett stort leende på läpparna kan jag inte vara annat än nöjd. Grupparbetet kommer imorgon göras klart, inlämningsuppgiften ska lämnas in, magen är mätt och belåten och jag har pratat med min underbara familj där hemma.

Jag mår så mycket bättre nu än vad jag gjorde för bara ett par veckor sedan. Maten går mycket bättre och jag får varje dag i mig något. Jag känner mig mycket starkare och allt känns bara så mycket bättre.
Det är svårt att sätta ord på mina känslor. Just nu går det bara uppåt. Jag känner mig mycket lugnare än jag tidigare varit.
I slutet på nästa vecka befinner jag mig dessutom hemma hos familjen. Just nu längtar jag hem. Jag längtar efter mamma, pappa, mina bröder och dessutom otroligt mycket efter min lillälskling Emma.
Två månader kommer de ha gått sedan jag träffade alla sist, två månader som gått otroligt fort. Jag förstår knappt själv att tiden sprungit iväg...
Vid den här tidpunkten förra året hade jag liksom hunnit med att vara hemma 3 gånger och dessutom haft familjen på besök en hel helg...

Nu vill jag bara att tiden ska gå fort så att jag kan få kliva av tåget i Göteborg...!

Imorgon är det en ny dag och jag ska upp tidigt. Redan klockan 08.00 ska jag befinna mig i skolan för att skriva klart grupparbetet. Det blir lite tidigare uppstigning än det blivit de senaste dagarna, men inte gör det mig något. Jag får träffa mina underbara kompisar och på så vis få skratta och fjanta redan från tidig morgon ;)

Snart är det dags för mig att hoppa in under täcket, men först ska en ansiktsmask läggas och håret ska få en inpackning. Lite tisdagslyx är väl aldrig fel? :)

Bjuder på en nytagen bild!
Gröna äpplen är min nya drog ;)

Sov sött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0