Allmänt tjöt

Efter intag av voltaren och en 45 minuter lång dusch gick jag och la mig igen. Tabletten hade börjat verka och kroppen gjorde nästan inte alls ont. Det var skönt att äntligen kunna slappna av lite och inte bara ligga och vrida och vända på mig för att det gör ont.
Torkel i knipa satte jag igång vid halv fyra. Jag hann se ungefär en halvtimma innan jag somnade.
Att jag imorse vaknade vid halvåtta av att det lät från grannen var lite mindre gött. Jag misstänker att de pågår en renovering där. Det skrapade i väggen och lät bara allmänt mycket. Kanske de ska tapetsera om och höll på att riva bort den gamla tapeten... vad vet jag? Jag kunde i alla fall inte somna om, trots att jag var trött.

Istället för att bara ligga i sängen och mögla så klev jag upp, väckte den ena hamstern och kelade med henne en stund innan jag tog mig en lång dusch.
Kaffet var klart när jag var färdigduschad. Jag tog mig en kopp och satte mig i soffan och bara njöt av att må lite bättre. Idag har jag inte lika ont i huvudet, lederna gör inte lika ont. Näsan rinner inte som ett vattenfall och det finns lite mer energi i min kropp idag. Skönt att det är på väg åt rätt håll.

Jag cyklade ut i stormen, till Giraffen för att handla lite. En ny stavmixer köptes (+ lite andra saker), vilket var behövligt.
Med en kopp kaffe i handen sitter jag nu i soffan och samlar lite energi till dagens föreläsning. Om lite drygt en timma är det dags att hoppa på cykeln och dra till skolan.

Nästa onsdag är det ett besök på Blodgivarcentralen inbokat. Otroligt härligt! :)

Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0