Dagens frukost

Idag slog jag på stort och åt för ovanligheten skull frukost. Det händer väldigt sällan och ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte varför jag åt nu. Jag var inte hungrig, men nu när magen fått mat så håller jag mig mätt till imorgon. Äta en gång om dagen är vad jag är van vid...

Frukosten blev i alla fall en halv portion mannagrynsgröt (gjord på 0,5 dl mjölk & 0,5 dl vatten) toppad med två jordgubbar & två björnbär.



Innehåll:
Vatten 0,5 dl - 0 kcal
Mjölk 0,5 dl - 22,5 kcal
Mannagryn 12 gram - 40,8 kcal
Björnbär 7 gram - 4,2 kcal
Jordgubbar 22 gram - 8,8 kcal

Totalt: 76,3 kcal.

Det blev kanske inte jättenyttigt & innehöll lite för många kalorier... Men nu är jag mätt resten av dagen!
Imorgon får det bli middag istället. Frukost är totalt onödigt för mig att äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0