Grå och trist

Godmorgon!

Idag har jag vaknat upp till en grå och trist dag. Regnet öser ner och allt är bara mörkt. Ingen sol, bara massa mörkgråa moln på himlen. Det är sådär lagom roligt att jag om bara en liten stund måste hoppa på cykeln för att dra till skolan.

Lilla Twixie spenderade hela natten i sitt hus. Hon var inte alls som hon brukade. Usch vad jag hatar att hon inte är okej. Det är jobbigt att se någon så krabat vara skadad. Jag kan inte göra något åt saken.
I och med att hamstrar egentligen är vilda djur så visar de inte om de har ont, i och med att det för dem betyder döden.
Jag lurade för en stund sedan ut henne från huset, hon linkade fram och haltade lite lätt. Om benet är av eller om det bara är någon form av stukning eller liknande kan jag ine avgöra. Det är bara att vänta och se om det självkläker. Jag har i alla fall tagit det säkra före det osäkra och tagit bort alla saker som hon kan klättra på. Är det ett benbrott så kommer det läka av sig själv på 1-2 veckor, men under den tiden så ska hon inte få ha något att klättra på och jag ska inte lyfta upp henne. Bara det är jobbigt!
Även om jag älskar att ha henne klättrande på mig så måste jag tänka på hennes egna bästa. Behöver hon två veckor för att benet ska bli bra så är jag beredd att bara sitta och titta på henne från utsidan under hela den långa tiden.

Lilla älskade plutt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0