Plugg hela dagen lång

Lördagskvällen är här.
Mina kompisar är ute och partajar loss, gör Kalmars gator osäkra och har förmodligen jäkligt roligt. Själv sitter jag hemma i lägenheten, helt ensam, och pluggar.
Jag är nu inne på dagens pluggtimme nummer 12. Snart tänkte jag dock slå ihop böckerna. Det är en dag med bara massa plugg imorgon också.
Att jag denna helg valt att plugga istället för att vara med kompisarna och festa känna väldigt bra. Hade jag släppt loss och druckit idag så skulle halva denna dagen gå, samt halva morgondagen för att vakna till liv. Det hade alltså inneburit att jag gått misste om en dag plugg totalt. Just nu behöver jag all tid jag kan få för att plugga. Det är endast lite drygt en vecka kvar till tentan och jag ska plugga sönder fram tills dess. Jag ska spika tentan och när resultatet kommer ska jag känna mig nöjd.
Jag offrar gärna hur mycket tid som helst för att klara tentan. Supa och festa kan jag göra när som helst, men just nu är det inte lägligt.
Jag känner dessutom inte för att hälla i mig massa onödiga kalorier. Det är bara lite onödigt... i alla fall enligt mig!

Hela min dag har alltså bestått av plugg. Jag fattar mer och mer hela tiden, kan koppla samman allt... Det känns bra nu!
Imorgon är det också plugga hela dagen lång som gäller. Det är dessutom söndag, vilket för mig innebär att sängkläderna ska bytas. Det är fjärde setet sängkläder som nu åker i tvättkorgen. Snart är det nog dags att boka en tvätttid. Det börjar bli ganska mycket tvätt om man säger så. 4 lakan, 4 påslakan, 8 örngott, handdukar och en jäkla massa kläder. Ja, den dagen jag hittar motivation till att tvätta, den dagen kommer bli lite mindre rolig! Det kommer bli en hel del tvätt... men när den väl är tvättad så kan jag pusta ut och känna mig nöjd... i alla fall i några veckor tills det är dags för samma sak igen ;)

Nä, nu ska jag slå ihop mina böcker, sätta igång en film och bara njuta av alla levande ljus som brinner i lägenheten. Helt tyst är det också. Jag är ensam, grannarna är tysta och det enda som låter är när jag knappar här på min dator.
Lugnt, tyst och massa levande ljus.. för mig låter det som en perfekt lördagskväll!

Ta hand om dig och njut av livet. Det är i alla fall vad jag ska göra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0