Skrivkramp

Jag har skrivkramp!
Tanken på att skriva mer för hand idag skrämmer mig.

Idag har jag haft ännu en pluggdag. Jag har sammanfattat klart det vi gick igenom på föreläsningen igår, idag samt nästan allt som kommer på föreläsningen imorgon. Det känns bra att ligga steget före. Tyvärr är det här med att skriva för hand, med penna och papper inte något som jag är jättevan vid. Efter att ha skrivit 19 A4-sidor, fram och baksida, i mitt anteckningsblock är mina fingrar lagom ömma och stela. Konstigt nog så har jag skrivit fint hela tiden, inget kladd utan riktiga anteckningar med en fullt läsbar handstil. Det om något är inte likt mig.

För övrigt bytte jag idag gardiner i mitt rum. De gamla mörka som hängt uppe i ett år åkte ner och nyinköpta ljusa åkte upp istället. Resultatet blev bra och hela rummet blev ljusare. Tvätthögen växte i och med gardinerna en del och nu är jag tveksam till om jag verkligen kommer hinna med att få allt tvättat på lördag. Jag gissar på att det kommer vara många tråkiga och hemska timmar i tvättstugan då. Varför tvättar jag inte oftare?

Jag tänkte idag avsluta min dag i lagom tid, de senaste kvällarna har rullat iväg för snabbt och jag har kommit i säng för sent. Ikväll satsar jag på att ligga i sängen innan halv elva. Fram tills dess ska jag fortsätta skriva sammanfattningar.


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0