Trerätters middag i bilder

Här kommer då trerättersmenyn!

Bordet dukades:


Till förrätt åt vi Lax- och räksymfoni:


Varmrätten var ompysslad Oxfilé, serverad med potatisgratäng:


Oxfilén hade legat i marinad i tre timmar innan den åkte in i ugnen. När den var klar och hade svalnat blev den ännu en gång marinerad. I denna marinad skulle den ligga i i fyra timmar innan den skulle ätas. Det blev kanongott och var lätt värt den långa väntan!

Efterräten blev en kladdkaka med hallon och grädde:


Maten blev otroligt god!
Det kändes lite lyxigt att få äta trerätters... det är trots allt inte så ofta det lagas någon seriös mat i denna lägenheten ;) Trots att det tog ett par timmar att göra allt så är jag ändå väldigt nöjd med att jag tog beslutet att fixa iordning middagen! Det var verkligen otroligt gott och jag kan lätt tänka mig att göra denna meny igen.

Det absolut bästa är nog att vi bara åt upp hälften av allt, vilket innebär att det även idag kommer serveras trerätters middag på Riddaregatan! :D

Mmmm, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0