Trerätters på Riddaregatan!

Godmiddag gott folk!

Lördagen är här och klockan halv åtta imorse vaknade jag pigg, glad och utvilad. Inatt vaknade jag endast till en gång vid fyra-tiden, men lyckades somna om ganksa så snabbt igen. Snart kanske natten kommer då jag inte vaknar alls!

Timmarna har hittills rullat på i en faslig hastighet. Snart är det liksom kväll igen... Helt galet!
Jag har spenderat de senaste timmarna i köket. Idag ska jag nämligen slå på stort och servera trerätters här hemma på Riddaregatan!

Menyn ser ut som följande:
Förrätt: Lax- och räksymfoni
Varmrätt: Ompysslad Oxfilé
Efterrätt: Chokladfavorit med hallon

Förrätten består av kavringsbotten som är täckt med lax och räkröra. Garnerad med löjrom och gräslok.
Varmrätten är en välmarinerad oxfilé som serveras med potatisgratäng. Samt en go sallad till detta.
Och efterrätten är kladdkaka som serveras med grädde och hallon.

Det vattnas redan i munnen när jag tänker på detta. Tur att jag hittills idag inte ätit någonting. Jag är i och för sig långti från hungrig, men ikväll ska jag allt se till att i alla fall få i mig lite av denna trerättersmenyn!

Ska se till att ta lite kort och lägga upp här ikväll!


Nu ska oxfiléen in i ugnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0